S
Allinug skrev:
Årsaken til at det ville vært bra å få snittflatene i midten/som skjøtdel er jo at man får de fine avrundede sidene ute på kantene.

Jeg funderer på om det kunne finnes en skjøtekonsoll... Eller så får man rett og slett ha det som to planker og da sørge for å slipe og polere skikkelig.
finnes de som setter skjøt i metall

SBH skrev:
men asbest er ikke så farlig som du tror.
Det er ikke så ufarlig som du tror (eller vil fortelle deg) heller. Asbest bør håndteres respektfullt men enkelteksponeringer vil i veldig sjeldne tilfeller føre til problemer. Bl.a. øvrig livsstil, helsetilstand og gener spiller inn.

Jeg har satt slike kalksteinsbenker kloss mot hverandre på en felles vanlig vindusbenkkonsoll, det fungerer bra. Dvs endene hviler på halve konsollen. Avhengig av hvor følsom du er, kanskje du synes snittflaten man får ved håndkapping er tilstrekkelig pen. I praksis er det ingen andre enn deg som vil merke om det ikke er perfekt.

A
Da er det bare å velge strategi: :)
Enten kappe dem lenger, med rett og fint snitt så de kan settes sammen. Eller, kappe dem litt kortere og slipe og polere dem og sette dem med et lite mellomrom.

Skal undersøke om det finnes noe under vinduet å feste dem i.

Et lite mellomrom er jo mer tilgivende, synes jeg.

Hvordan ble det?

A
Åh, plankene ligger fremdeles og hviler seg ute på terrassen. Men jeg holder på å male i stuen, så det nærmer seg sakte men sikkert.

Nå har jeg sett hvordan planken har vært festet fra begynnelsen. Den har vært festet for lavt for blomster, i linje med den planken som vises i høyre hjørne. Denne lange planken (2,60 m) manglet ved innflytting. Jeg har hatt en skjøtbar IKEA-hylle som vinduskarm på riktig høyde (http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/spr/89112221/).

Siste idé er å la den ene planken stikke litt ut, forbi vinduet inn i hjørnet. Ikke for å ha blomster på, men man kan jo ha en lampe eller noe annet der.
Rom under oppussing med treplank og malingutstyr ved vindu og radiator.

Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.