Vinduene er montert og spon og gips sitter på veggen, og det er tid for vindusforinger.
Hvordan pleier man å gjøre det?
Kjøper man MDF og skjærer til selv, eller finnes det ferdige biter som passer?
Hvordan pleier man å gjøre det?
Kjøper man MDF og skjærer til selv, eller finnes det ferdige biter som passer?
MDF har fungert veldig bra for oss, relativt lett å arbeide med og beveger seg minimalt. Vi hadde ikke mye å velge mellom annet enn massivtre (snickarskivor) men det beveger seg mer og risikoen for sprekker i tilknytning til vinduer og vindusbenk er større.
Klasser ut med masinote og så limar man med smeltelim og montagelim..... Kanon....SOm morsan har sendt med, man blir helt rørende hva bra det blirfooney skrev:
Hvordan fester man enklest i lettbetong? Spiker eller skruer? Skal sette foring rundt min nye ytterdør. Problemet er at det var en gammel karm med doble dører før (en som gikk ut og en som gikk inn) så det blir en foring som er 130mm. Veggen der foringen skal festes er veldig ujevn. Noen gode tips på veien???
Klikk her for å svare