Vinduene er montert og spon og gips sitter på veggen, og det er tid for vindusforinger.

Hvordan pleier man å gjøre det?

Kjøper man MDF og skjærer til selv, eller finnes det ferdige biter som passer?
 
Om det finnes ferdig? Spør din vindusleverandør.
Ellers er mdf et godt alternativ.
 
Vindussmyger finnes i ferdige mål på 70, 96 og 121 om jeg ikke husker feil... Laget i "grymt" fin MDF lakkert og klar, ferdig til å limes på plass :-)
 
Jeg bruker hvite hylleplan 20 x 300 x 2480 mm. Koster kun 59:-/stk. på Cheapy. :D
 
Hei Snekkerne laget en ramme av snekkertreverk av god kvalitet som ble skrudd fast, disse klarlakkerer vi bare, blir stødig og pent // Goerana
 
Vi har MDF med en liten perle frest i kanten. Deretter er de malt.
 
MDF har fungert veldig bra for oss, relativt lett å arbeide med og beveger seg minimalt. Vi hadde ikke mye å velge mellom annet enn massivtre (snickarskivor) men det beveger seg mer og risikoen for sprekker i tilknytning til vinduer og vindusbenk er større.
 
Men hvordan skal man feste dritten da? Limar man bare på den tynne kortsiden typ 20 mm eller bygger man ut med distanser og limar på hele flaten.......
 
fooney skrev:
Men hvordan skal man feste dritten da? Limar man bare på den tynne kortsiden typ 20 mm eller bygger man ut med distanser og limar på hele flaten.......
Klasser ut med masinote og så limar man med smeltelim og montagelim..... Kanon....SOm morsan har sendt med, man blir helt rørende hva bra det blir :-)
 
Klossa ut med skrue. F.eks. spon- eller gipsplatereskrue. Lett å justere.
Deretter bare å skru fast platen, sparkle og male.
Lime mot skruene går nok også bra.
 
Hvordan fester man enklest i lettbetong? Spiker eller skruer? Skal sette foring rundt min nye ytterdør. Problemet er at det var en gammel karm med doble dører før (en som gikk ut og en som gikk inn) så det blir en foring som er 130mm. Veggen der foringen skal festes er veldig ujevn. Noen gode tips på veien???
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.