God kveld!
Jeg trenger litt meninger om hvor høyt jeg skal montere vindavledere i mønetaket på vår nyproduksjon. For øyeblikket har jeg gått opp 60 cm som tegnet på bildet (målene stemmer ikke helt, men gir en pekepinn). Holder det, eller trenger jeg å gå enda høyere opp med luftspalten? Vi har 38 grader utvendig og 27 innvendig, så jeg trenger sannsynligvis ikke avledere hele veien opp, men spørsmålet er om 60 cm som jeg har montert hittil er tilstrekkelig? Pleier det å blåse opp og røre rundt i cellulosan eller er dette fullt dugelig?
Takk på forhånd!
Jeg trenger litt meninger om hvor høyt jeg skal montere vindavledere i mønetaket på vår nyproduksjon. For øyeblikket har jeg gått opp 60 cm som tegnet på bildet (målene stemmer ikke helt, men gir en pekepinn). Holder det, eller trenger jeg å gå enda høyere opp med luftspalten? Vi har 38 grader utvendig og 27 innvendig, så jeg trenger sannsynligvis ikke avledere hele veien opp, men spørsmålet er om 60 cm som jeg har montert hittil er tilstrekkelig? Pleier det å blåse opp og røre rundt i cellulosan eller er dette fullt dugelig?
Takk på forhånd!
Karrock
Renovator
· Västra Götaland
· 1 061 innlegg
Karrock
Renovator
- Västra Götaland
- 1.061 innlegg
Går det legge ut løs ull på den måten, eller vil det fylles opp mot vindsperren uansett?
Det virker som at du har egne hender med i byggingen. I din situasjon ville jeg forsøkt å sette 100-120 cm, og fylle med løsull nesten helt opp dit, så det blir en liten plan flate før stigningen går opp. Men har ikke jobbet med løsull, så det kommer kanskje bedre tips
Det virker som at du har egne hender med i byggingen. I din situasjon ville jeg forsøkt å sette 100-120 cm, og fylle med løsull nesten helt opp dit, så det blir en liten plan flate før stigningen går opp. Men har ikke jobbet med løsull, så det kommer kanskje bedre tips
Karrock
Renovator
· Västra Götaland
· 1 061 innlegg
Karrock
Renovator
- Västra Götaland
- 1.061 innlegg
Smart!Rejäl skrev:
Og nederst der tegningen sier 11 grader "luftkil" ut til intet, det fylles delvis opp, og med den ekstra halve vindsperren så blir det margin over isolasjonen?
Takk for raskt svar!Rejäl skrev:
Da blir det til å forlenge avlederen en bit. Vi lager egne avledere i masonite, men nå i ettertid føler jeg meg litt dumsnål som ikke bare brukte de ferdige løsningene som du nevner... 😆
Klikk her for å svare
