Et spørsmål ang. vindavleder. Skal man brette over vindavlederen over vindsperreplaten på veggen, eller holder det å bygge den kant i kant og tette så godt det går? Er f.eks. Parocs modell av bølgepapp konstruert slik at den kan brettes over og stiftes fast. Har lett rundt etter dette emnet men ikke funnet noe. Synes at majoriteten her ikke har vært så imponert over Parocs papirmodell. Jeg synes det beste ville være å brette over ca. 10 cm, da slipper man mulige trekkhull senere. Hvordan har dere som har gjort "hjemmebygg" av f.eks. masonitt gjort det?
Velkommen til forumet!
Parocs bølgepappskiver er rene søpla, unngå dem.
Jeg har bygget mine vindavledere av board, som hviler på vindsperreskiven. De stikker ut en dm omtrent, så eventuelt vann renner av utenfor veggen.
Det trenger jo ikke bli 100% tett. I de fleste tilfeller synes jeg det har blitt tilstrekkelig tett som det ble. Har det ved en anledning blitt synlige sprekker, har jeg heftet på en remse vindsperre.
Parocs bølgepappskiver er rene søpla, unngå dem.
Jeg har bygget mine vindavledere av board, som hviler på vindsperreskiven. De stikker ut en dm omtrent, så eventuelt vann renner av utenfor veggen.
Det trenger jo ikke bli 100% tett. I de fleste tilfeller synes jeg det har blitt tilstrekkelig tett som det ble. Har det ved en anledning blitt synlige sprekker, har jeg heftet på en remse vindsperre.
Klikk her for å svare