Hei

Jeg holder på å isolere en innervegg. Rommet som isoleres er 57mm dypt. Der setter jeg 70mm isolering. Når man trykker på isoleringen med hånden føles den jo veldig myk og det føles lett å presse den sammen de 13mm som trengs for at den skal komme kant-i-kant med stenderne. Men nå når jeg skulle skru på en gipsplate var den mye tregere å presse inntil stenderne enn jeg hadde trodd at den skulle være. Vil isoleringen gjøre at gipsen buer?

Jeg skulle tro at det er rolig! Ellers er det jo ikke spesielt komplisert å dele platene på midten, at det ikke riktig fyller rommet har ingen betydning for lydisoleringsformågan, jeg tror t.o.m. det er bedre å ha litt luft der inne!

Jeg beholdt full tykkelse på isolasjonsplatene. Har doble lag med gips og håpet at de skulle klare å presse isolasjonen tilstrekkelig. Nå er hele veggen ferdig, og rettholtet sier at det er en forskjell på ca. 2mm mellom den dypeste dalen og den høyeste toppen. Men når jeg la rettholtet mot stenderne før jeg begynte med gipsen, så var de heller ikke 100% i linje. Så jeg vet ikke om jeg skal skylde på stenderne, isolasjonen eller både og for at veggen ikke er helt rett :)

Et alternativ hadde jo vært å kline på "remsor" av 12mm plywood eller liknende på bjelkene innenfor gipsen, men det er jo så dags nå. :D

Nei, det hadde ikke vært et alternativ, rommet hadde blitt for lite :D Jeg hadde ikke fått inn sengen og garderobene slik jeg hadde tenkt meg.

Hehehe... det gjelder å ha marginene på sin side! :thumbup:
Antar at dette gjelder samme vegg som det snakkes om lydisolering i en annen tråd?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.