Har precis bytt ut en gammal altan utanför ytterdörren. Tidigare ägare har tilläggsisolerat utanpå den gamla fasaden och den tidigare altanen satt monterad på den gamla fasaden.
Nu har jag byggt en ny altan men det blir ett mellanrum mellan husväggen och altanen på ca 15cm (se bild).
Någon som har någon bra och snygg idé om hur jag kan täcka detta?
Ligger trallen mot husgrunnen?? En svart plåtskoning er perfekt for å holde vann borte fra veggen. Mål alt og tegn opp hvordan det ser ut. Gå til en blikkenslager, han kneker så det passer, litt helling utover på noen cm anbefales.
Ligger trallen mot husgrunnen ?? en svart plåtskoning er perfekt å holde vann borte fra veggen, Mål opp alt og tegn opp hvordan det ser ut, gå til en blikkenslager, han kan bøye det så det passer, litt helling utover på noen cm anbefales
Trallen ligger mot den gamle husveggen, litt over grunnen.
Hvordan mener du at plata skal sitte? Under "nye" veggen? Eller oppå?
Under den panelen som ser ut til å ligge utenfor grunnmuren, så når regnet kommer og slår inn, ledes det ut mot terrassen, og renner ned der og ikke inn på grunnmuren, ikke for å skremme, men det kan være ødeleggende for grunnmuren med stadig vannbelastning, den tørker ikke som den skal.
Skisse (2-åring) eksempel på montering
Akkurat slik som jeg trodde du mente og akkurat slik jeg selv tenkte meg
Hva tror man at det koster hos en blikkenslager? Det er 5 meter lang plåt som trengs..
har ingen anelse, men mine vindusbeslag kostet en 200 lapp stykk, det var litt spesialknekk, det blir nok minst 2 plater for deg, kanskje 700-800 - men vel verdt pengene
det passer jo direkte, er grunnlaget bra i overflaten, kan du ruge opp litt og lime dem dit
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.