Kane skrev:
Gjør om din planlegging for terrassen.

8 pilar i 2 rader à 4. Plasser disse radene 2,2 m og 4,4 m fra huset.
Som bjelker bruker du 45x195 og som gulvbjelker 45x120 med c/c 60 og deretter min 28 mm tykkelse på terrassebordene.
Alt basert på spennviddetabellen her, [lenke]

(tabellene gir 45x195 og 45x145 men litt magefølelse trengs også)
Okei, ja jeg får vel gjøre dette.

jonne72 skrev:
Limtre skal nok ikke trenges i bjelken. Sørg for at du har støtte hele veien ned under de bærende delene av rammen til taket/vinterhagen bare så er det nok rolig.
Okei, men jeg tenker at om jeg går ned litt i dimensjon så trenger jeg å gå over til limtre?
 
Kane skrev:
Gjør om planen din for terrassen.

8 pilar i 2 rader av 4. Sett disse radene 2,2 m og 4,4 m fra huset.
Som bjelker bruker du 45x195 og som gulvsviller 45x120 med c/c 60 og deretter min 28 mm tykkelse på terrassen.
Alt basert på spennviddetabellen her, [lenke]

(tabbene gir 45x195 og 45x145 men litt magefølelse trengs også)
Hva tror du om dette?

Blueprint med gule og svarte linjer som viser mål og plassering av pelare for et byggprosjekt. Tekstbeskrivelser og piler indikerer detaljer.

(Beklager de latterlig dårlige tegningene i paint)
 
jeg har regnet med bjelker i 45x195 på ca 2,2m cc

disse bjelkene har fundamenter på MAX 2,05 meter


ovenpå bjelkene 45x145mm på cc 60

dette blir stabilt som faen som dr alban skulle sagt...

finnes det noen dimensjoneringshjelp her i en tråd... men fant den ikke nå :(
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.