Vi kjøpte huset vårt for cirka fire år siden. Luftfuktigheten i krypkjelleren var under visse perioder høy, så vi satte inn en avfukter og dekket til alle ventilasjonshullene. Vi har nå 70 prosent luftfuktighet der. Finnes det noen risiko med å ikke ha noen ventilasjon i krypkjelleren, og bør man i så fall sette inn en vifte som skaper undertrykk i krypkjelleren?
 
  • Liker
Robert N
  • Laddar…
Hva slags avfukter er installert? Jeg har en Corroventa i min, og den har kun utblås, alt annet er forseglet = undertrykk.
Har du en avfukter vil du ikke ha åpent ut, da vil avfukteren forsøke å avfukte hele verden, og dere får en dyr strømregning.
 
L Leafy skrev:
Hva slags avfukter er installert? Jeg har en Corroventa i min og den har bare utblås, alt annet er forseglet = undertrykk.
Har du en avfukter vil du ikke ha åpent ut, da prøver avfukteren å avfukte hele verden, og dere får en dyr strømregning.
Det er en Woods SW38 så den har ingen utblås.
 
L Leafy skrev:
Hva slags avfukter er installert? Jeg har en Corroventa i min og den har kun utblås, alt annet er tettet = undertrykk.
Har du en avfukter vil du ikke ha åpent ut, da vil avfukteren prøve å avfukte hele verden og dere får en dyr strømregning.
Hei, et sidespor på en gammel tråd, men hvordan opplever du støynivået på corroventan? Vurderer å installere, men synes den virker å bråke en del. Mvh
 
Gustaf321 Gustaf321 skrev:
Vi kjøpte vårt hus for cirka fire år siden. Luftfuktigheten i krypkjelleren var i visse perioder høy, så vi satte inn en avfukter og tettet igjen alle ventilasjonshull. Vi har nå 70 prosent luftfuktighet der. Er det noen risiko ved å ikke ha noen ventilasjon i krypkjelleren, og bør man i så fall sette inn en vifte som skaper undertrykk i krypkjelleren?
Hei, har samme tanker. Gammel tråd, men prøver å spørre hva du kom frem til?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.