Bor i rekkehus og hadde tenkt å kjøpe en portabel AC til vårt soverom i 2. etasje. Har ingen ventil i rommet eller luftventil på siden av vinduet, så eneste muligheten jeg har er å lage et hull i balkongdøren.. Hva slags ventil trenger jeg? Kommer til å flytte på ACen når det er kjøligere ute, så vil ikke at det skal slippe inn masse kaldluft eller at vann kommer inn i døren.

Hva trenger jeg godt folk? Holder det med en vanlig luftventil (slik i metall) og latexfog rundt hullet når jeg monterer ventilen?

Oi! Så stort forum og ingen vet hva for ventil jeg skal bruke? :S

Dimensjonen og muligheten til å lukke etter sesongen er det du trenger å tenke på. Ville imidlertid satset på en split-anlegg i stedet (har hatt begge variantene selv). Jula og cheapy pleier å selge en Zibro med hurtigkobling for 4000. Blir mye stillere og penere.

Bauhaus selger ellers en portabel AC med et kit for å gjøre det du etterspør. Da kan du ha aggregatet på balkongen og bare ventil på kontrollpanel på innsiden. Koster drøyt 10000:-

Jeg hadde et lite vindu, så jeg sagde til en gammel skapdør til vinduets størrelse, laget et hull for slangen i treplaten og klemte den i vindusåpningen og slapp å sage hull i døren eller huset.

Har kjøpt en portabel ac på elgiganten, virker okay. Trenger altså bare ventilen som jeg tar opp hullet i døren for, for å feste ventilen og deretter koble slangen til.

Mine foreldre gjorde en sånn løsning i sitt hus, faren min laget et hull i døra og satte inn en tallerkenventil han fant i garasjen. Om vinteren lukker de ventilen og stopper en klut i hullet (fra innsiden) så det ikke skal bli trekk.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.