Hei, hvor mange veggstøtter trenger man hvis man reiser en stamme der veggene er 11,5*9,5 meter?

Det vil si som skal hjelpe til å fikse stammen før man har kledd dem.

Takk på forhånd

J
N Nygge72 skrev:
Hei, hvor mange veggstøtter trenger man hvis man reiser en ramme der veggene er 11,5*9,5 meter?

Det vil si som skal hjelpe til å feste rammen før man kler dem.

Takk på forhånd
Det avhenger av om en veggbit er for eksempel 4800 mm lang da hammerbånd og syll er av den lengden, så ville jeg hatt 3 stk veggstøtter hvis den er frittstående. Er det et hjørne, så trengs to stk veggstøtter om hjørnet avstives..

Som veggstøtte fungerer 45x95 bra bare den festes ordentlig i gulv og vegg, alternativt justerbare Pa-So veggstøtter.

J Jansson69 skrev:
Det kommer an på om en veggbit er si 4800mm lang da svill og toppsvill er av den lengden så ville jeg hatt 3 stk. veggstøtter om den er frittstående, om det er et hjørne så trengs to stk. veggstøtter om hjørnet avstives med skråbånd.

Som veggstøtte fungerer 45x95 bra så lenge den festes ordentlig i gulv og vegg, alternativt justerbare Pa-So veggstøtter..
Det er Pa-So støttene jeg funderer på og derfor hvor mange som trengs.

J
N Nygge72 skrev:
Det er Pa-So stöttor jeg funderer på og derfor hvor mange som trengs
Vi setter alltid ved skjøtene av hammarbandet og ca 2400mm dertil foruten hjørner som skråstives med bord/gles som går helt fra syll til hammarband og spikres i disse samt i hver stolpe.

Sist redigert:
J Jansson69 skrev:
Vi setter alltid ved skjøtene av hammarbandet og ca 2400mm til i tillegg til hjørner som avstives med bord/gles..
Så 6 stk på en 11,5m vegg om den da får 2 skjøter i hammarbandet?

J
N Nygge72 skrev:
Så 6 stk på en 11,5m vegg om den da får 2 skjøter i hammerbåndet?
Ja har ingett å skissere på så visualiseringen sier at det høres rett ut😉

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.