Y Ylvalill skrev:
Problemet i vårt fall blir nok hovedsakelig fasaden ettersom vi planlegger å ha løsdrift (hestene vil kunne gå inn og ut som de vil) og dermed vil hestene også oppholde seg rett utenfor stallen. Andre området bør jo gå å løse tenker jeg. Vet at noen velger platefasade av denne grunn, men det føles ikke som et alternativ av estetiske grunner.
Ja da blir det annerledes, Lennart finnes "fin" platefasade. Dog er de ikke så erotiske.

Hvis mulig kan man ha et 3veggers vindskydd til hestene i hagen og så bare stallet for natten. Men dere kanskje har tenkt å ha ekte løsdrift med bare stallet som vindskydd og liggeplass?

L Lutte skrev:
Ja då blir det eljest, Lennart finns "fin" plåtfasad. Dock er de ikke så erotiske.

Om mulig kan man ha et 3veggers le for hestene i innhegningen og så bare stallen for natten. Men kanskje dere har tenkt å ha ordentlig løsdrift med bare stallen som le og liggeplass?
Det er først og fremst plassmangel som gjør at vi velger å legge alt i samme bygning, og å ha inngjerdingene rett utenfor. Kanskje litt av bekvemmelighetsgrunner også :giggle: Stallen kommer til å bli både en stor liggehall (med dører slik at det går an å stenge hele stallen ved behov) og bokser. Boksene vil ha dører både inn mot stallen og ut mot inngjerding utenfor slik at de også kan brukes som "miniløsdrifter".

H Hallerudsbo skrev:
Bygde vårt i tre da det føles som et varmere materiale
hvilken tykkelse på rupanelet brukte dere?

H
Er ikke råspont.
Karl Hedin i byen hadde spontede gulvbord 45*120 tror jeg de var.
Ville ha skikkelig fall det blir en spark

H Hallerudsbo skrev:
Bygde vårt i tre da det føles som et varmere materiale
Hei vet det var en stund siden men husker du hva dere har malt/beiset/lakkert med? Hvilken farge?

H
B Britta-kajsa skrev:
Hei vet det var en stund siden men husker du hva dere har malt/beiset/lakket med? Hvilken farge?
Ja jeg brukte https://nordsjoidedesign.se/produkt/okategoriserad/nordsjo-original-panellack-matt/

Så hadde de så de brøt den i en grå nyanse.
Dessverre har denne utgått fra Nordsjö sitt sortiment.
Men kjøpte 3 stk 10 liter i Norge for et par uker siden.
Skulle bare ha 1 bøtte men fikk 2 stk på kjøpet da det er utgående.

H Hallerudsbo skrev:
Ja jeg brukte [lenke]

Så hadde de så de brøt den i en grå nyanse.
Dessverre har denne utgått fra nordsjö sitt sortiment.
Men kjøpte 3 stk. 10 liter i Norge for et par uker siden.
Skulle bare ha 1 bøtte men fikk 2 stk. på kjøpet da det er utgående.
Takk, 🤗 får høre om de har noen erstatning kanskje 🤞 du har ikke ncs-koden på fargen, var ekstremt pen! 😃

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.