Takk for den linken, akkurat det jeg trenger :)
Man lærer noe hver dag :D

I går skjedde det at tankene begynte å svinge fra puss til å likevel sette opp veggen og sette gips eller sponplater ::) dvs. tilbake på rute 1 igjen :-/

Under hele funderingen har den bedre halvdel ønsket oppvegger av forskjellige grunner, men hun har sagt at jeg får avgjøre. Hun finner bare fordeler med oppvegg og jeg bare fordeler med pusset vegg. Typisk kvinnfolk å si en ting og mene noe annet ;)

Uansett, etter litt regning kom jeg frem til at puss for hele rommet havner på ca. 1500 kr (1 cm tykt).

Beregningen viste også at alternativet trevirke (med tjærepapp bak) og noen slags plater havner på ca. 2000 kr. (skrue og spiker ikke inkludert).

Konklusjon:
Forskjellen i pris motiverer verken det ene eller det andre :)
Arbeidsinnsatsen blir trolig lavere hvis man velger å sette opp veggen.
Samboeren blir antagelig gladere (uten å innrømme det) hvis det blir plater på veggene. Det kan dessuten være bra for forhandlingssituasjonen foran kommende garasjebygging hvis hun får bestemme nå ;) ;D
Akkurat nå heller jeg mot å sette opp veggen, selv om jeg må gi meg til slutt :P

HEI!
Hvordan ville det fungere å sette gipsplater direkte mot leca? med settlim, gips eller noe liknende som feste, altså uten lekter bak. Da kan leca se ut litt som den vil, og kabelrør osv kan hakkes inn i leca og bare dekkes med gipsplater.

Tja, kanskje ???
Hensikten med reglene ville være å ventilere veggen bak platene. Jeg vil altså ikke at platene skal legges direkte mot veggen og risikere at evt. fukt kryper inn i platene.
Veggen kommer til å ventileres både oppe og nede i så fall.

Jeg ville si stålstendere og våtromsgips, alternativt pussing jeg.

(Skal akkurat dra hjem og bygge en stål/gipsvegg i kjelleren)

AArgggg - enda et forslag ;)

Hvordan i all verden skal jeg kunne bestemme meg ::)

Hva er forskjellen mellom våtromsgips og vanlig gips?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.