Som sagt, hvordan har dere løst det med inspeksjonsluken for gulvvarmefordeleren?
Sett at det finnes spesielle bokser å felle inn i veggen, men de koster jo over 2000:- for en metallboks med en luke.

Har funnet de som selger kun luken som man feller inn i gipsveggen, men som størst 400x400mm, det blir kanskje i minste laget eller hva tror dere?
Har 7 sløyfer på fordeleren?

Tar gjerne imot tips på hvor man kan kjøpe luker til fornuftige priser.

Plasserer selv fordeleren i det jeg bygger i et rom med sluk helt uten skap. Den sitter bare på veggen blant en masse andre rørinstallasjoner. Pent, nei, men det er så mye andre rør der, blant annet hydrofor og vannfilter, at rommet er ment som et installasjonsrom.

Og for å ikke skape ytterligere behov for en tappevannsfordeler og tilhørende (unødvendig) dyre skap, vil jeg sette også fordeleren for tappevann i samme rom, selv om det blir noen meter ekstra alupexslange til forbrukerne. Jeg slipper skapet.

Tror ikke du trenger ha et vanntett skap til gulvvarme, siden det er oppvarmingssystemet med begrenset mengde vann i ved eventuell lekkasje. Derimot for tappevannsfordeling kan jo lekkasjen være hvor stor som helst.

Jeg har bygd inn et antall gulvvarme fordelere i kjøkken overskap som jeg har kløvet på dybden.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.