Jobber med å bygge en gjestekabin type "eremittens hytte" og lurer på hvordan man kan løse veggkonstruksjonen. Hytta mangler jo dekklekter. Kan man bruke takpapp under fasaden for å beskytte mot fukt, og i så fall hvilken type ville være mest passende (les billigst  ;) )? Andre forslag?
Takk på forhånd og god påske
P-O
 
  • Liten gjestestue bygget i tre med en dør, to vinduer og en pipeskorstein, uten lister på veggene.
Det er således ikke spontet panel? Tradisjonelle hus hadde jo bare tjærepapp og deretter panel.
 
Ja, hadde vært smidigst med spont. Men jeg hadde tenkt å kjøpe brukt virke på gjenbruket for å få den rette følelsen på hytta. Tror ikke jeg har sån flaks at de har spåntad panel som det rekker.
 
OK. Takpapp bak da? Kanskje en luftspalte så det tørker opp.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.