É
Kan man bruke elektroforzinket/blankforzinket inni yttervegger? Eller regnes det som utendørs. Det er jo litt mellom, ikke helt på den varme siden men heller ikke utendørs...

Jeg tenker til feste for syll, samt noen M20 gjengestang for en bærende stålstolpe. Varmforzinket/galvanisert virker ikke å være tilgjengelig i de vanlige butikkene, der er det elektroforzinket eller rustfritt som gjelder.

Om vi ser bort fra det kosmetiske, trengs det knapt noen overflatebehandling noe sted.

• Liker
fribygg
  • Laddar…
É
Så du mener de blankforzinkede duger i mitt tilfelle?
Men du sier også det nesten aldri trengs. Du mener rusten som blir utendørs bare er på overflaten?

É ÉlPon skrev:
Så du mener de blankförzinkede duger i mitt tilfelle?
Men du sier også det nesten aldri trengs. Du mener rusten som blir utendørs bare er på overflaten?
De hus som ble bygget for 70 eller 100 år siden hadde blankspiker(ubehandlet) og de har ikke hatt noen problemer med det såvidt jeg vet.

É ÉlPon skrev:
Så du mener de blankforsinkede duger i mitt tilfelle?
Veldig få situasjoner der festelementet vil svikte før materialet som omgir det ja. Under bakken eller vann kanskje. Skruer kan kanskje være en god idé å bruke høyere rustbeskyttelsesklasse utendørs siden de kan være vanskelige å få løs (om det er en bekymring).

Som fribygg skriver ble alt spikret ubehandlet før og mye 100 år gammelt fasade står fortsatt.

• Liker
fribygg
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.