Hei alle.

Jeg er på jakt etter et sted der man kan kjøpe en liten U-formet aluminiumslist for å lage spor som jeg skal kunne feste en tynn plate i.

Innermålet skal være bare 10mm i bredde. Tykkelsen er ikke så viktig (tror jeg).
Jeg legger ved et bilde for å vise hva jeg trenger.

Har søkt litt på nettet men finner bare lignende lister i litt større format for å sette opp vegger, og så er det rundt -30°C kaldt ute så jeg har ikke engasjert meg i å kjøre rundt og spørre på diverse byggevarehandler helt ennå. :D

Tenkte å spørre dere proffer om litt hjelp først om dere vet noen butikkjeder som selger det jeg søker før jeg gir meg ut i kulden.
Om det finnes noe bedre og/eller billigere materiale enn akkurat aluminium er også interessant.

Ha det!

• En lang, U-formet aluminiumprofil med smale kanter, sett fra et perspektiv som viser dybden og formen.
Sist redigert:
Vanlige byggevarehus blir nok en nitlott, prøv med firmaer som selger profiler.

Har kjøpt lignende hos vanlig jernhandler, det er standardpryler.

Aluminium er sikkert det beste, om man ikke vil gå til en spesialfirma og be dem bøye til noe i rustfritt.

Bra tips med jernhandel i stedet for byggevarehandel, skal sjekke det ut. d^_^b

Rustfritt er nok unødvendig i dette tilfellet, har nok ikke behov for det faktisk med mindre det er billigere, noe jeg ikke tror det er. Men skal ha det i tankene til kommende prosjekter.

Takk for hjelpen! Nå slapp jeg å begi meg ut i kulden unødvendig! :wow:

Bauhaus med flere kjører store stativer med profiler, de har antagelig en u-profil siden den er ganske vanlig. Så om du har nærhet til en Bauhaus eller ikke er en annen sak...

// Mats

Joda, det finnes Bauhaus her i nærheten. Skal ta en titt når jeg passerer neste gang.
Forsøkte å sjekke på deres nettside men de har jo ikke noen produkter der. :(

Bauhaus har definitivt slike profiler. Jeg tror dog at de har "standardmål" utvendig slik at de er 10, 15, 20 mm utvendig. Kanskje at det kan funke med 12mm om det finnes, den burde kunne være omtrent 10 innvendig.

ElSmisko skrev:
Joda, det finnes Bauhaus her i nærheten. Skal ta en kikk når jeg passerer neste gang. Forsøkte å sjekke på deres hjemmeside men de har jo ingen produkter på den. :(
Om Bauhaus hjemmeside kan man ha mange lange diskusjoner som ofte munner ut i at den kun er brukbar for å finne ut åpningstider samt sparer litt skog da man kan sjekke reklamebladet online.... ;)

Har man flaks med bra personale i "sitt" varehus pleier det å gå bra å ringe og spørre dog, noen ganger må man ha flaks med hvem som svarer men har man det kan man få lagerstatus på det meste.

// Mats

Har vært ute til Bauhaus og anskaffet meg disse profilene nå. Det fantes ikke med 10mm innermål, 12mm var nærmeste jeg fant men det fungerer det også, får finjustere litt mer manuelt bare.

Takk for hjelpen alle! d^_^b

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.