Hei,
vi har en to år gammel utvidelse med 2 etasjer hvorav en del i andre etasje er en terrasse. Nå, med all snøen, har det begynt å lekke inn vann ned til etasjen under. Det har rent langs den ene veggen.
Det har stått litt snø mot terrassedørene på terrassen, men det er vel ikke rimelig at det skal lekke inn en betydelig mengde vann? Det har nok bare kommet inn en desiliter i rommet, men da har det funnet veien gjennom bjelkelag og vegg (ca 1 meter).
Har kontaktet byggmesterne så de kommer på besøk neste uke, men jeg tenker at jeg spør her om rimeligheten i dette. Det klart at man kan måke, men drar man bort over jul og nyttår og det snør mye, skal man vel ikke behøve å være bekymret for at det skal renne inn vann i konstruksjonen?
Takk på forhånd
vi har en to år gammel utvidelse med 2 etasjer hvorav en del i andre etasje er en terrasse. Nå, med all snøen, har det begynt å lekke inn vann ned til etasjen under. Det har rent langs den ene veggen.
Det har stått litt snø mot terrassedørene på terrassen, men det er vel ikke rimelig at det skal lekke inn en betydelig mengde vann? Det har nok bare kommet inn en desiliter i rommet, men da har det funnet veien gjennom bjelkelag og vegg (ca 1 meter).
Har kontaktet byggmesterne så de kommer på besøk neste uke, men jeg tenker at jeg spør her om rimeligheten i dette. Det klart at man kan måke, men drar man bort over jul og nyttår og det snør mye, skal man vel ikke behøve å være bekymret for at det skal renne inn vann i konstruksjonen?
Takk på forhånd
Mats-S
Bygningsveteran
· Sollentuna
· 3 609 innlegg
Mats-S
Bygningsveteran
- Sollentuna
- 3.609 innlegg
Hei, noen spørsmål for å kunne trekke noen konklusjoner på dette 
Befinner væsken seg nærmest terrassedøren?
Er døren innovergående?E erik8308 skrev:
Er det rommet som terrassedøren sitter i, og når du anslår mengden til en desiliter, er det væske på gulvet?E erik8308 skrev:
Befinner væsken seg nærmest terrassedøren?
Døren er utovergående.Mats-S skrev:
Nei, væsken har kommet til etasjen under. Så den har altså rent gjennom bjelkelaget uten å passere på noen synlig måte i overetasjen. Det finnes ingen spor av væske på innsiden av døren.
Mats-S
Bygningsveteran
· Sollentuna
· 3 609 innlegg
Mats-S
Bygningsveteran
- Sollentuna
- 3.609 innlegg
Mats-S
Bygningsveteran
· Sollentuna
· 3 609 innlegg