Hei

Oppdaget en vannskade innenfor balkongdøren i dag da jeg rev opp masonitten som lå under heldekkende teppe.

Det er på 2 steder ser det ut som. Omtrent ved listene.

Vannskade på tregulv ved balkongdør, mørke flekker og fuktighet synlig. Treverket rundt dørkarmen er også påvirket.
Skadet tregulv ved balkongdør, med tydelige tegn på vannsøl og mørkfarging av treverket. Åpen balkongdør med vattenskader på treverket ved dørkarmen og betongbalkong med løse trallbiter utenfor. Skader synlige på dørterskelen.
Bilde av vattenskada på gulv ved balkongdør med trekarmer, synlig fukt og skadede partier. Utsikt til utendørs terrassegulv.
Bilde av en brun balkongdør med tegn på vannskade ved terskelen, omgitt av treverk og løs tretrall.
Rosa dørkarm med vannskade nær treplatting og hvit vegg utenfor en balkong.

Utenfor er det en gammel betongbalkong med løse terrassebord og takpapp under.

Noen tips? Ideer?

Lekker det inn ved hvert regnvær eller kreves det at det blåser fra en retning også?

Enk Projektet skrev:
Lekker det inn ved hvert regnvær eller kreves det at det blåser fra en bestemt retning også?
Bra spørsmål, har bare bodd der i 3 dager.
Har ikke merket noe og heldekkende teppet var ikke vått på oversiden.

Tørk opp og følg med den nærmeste tiden så kommer du nok til å finne ut hvor det kommer fra...

Enk Projektet skrev:
Tørk opp og følg med den nærmeste tiden så finner du nok ut hvor det kommer fra...
Høres fornuftig ut.
Føles som at det kommer fra under døren.

Ble det ingen gulvlegging heller, stygg masonitt med malingssøl overalt skal man altså leve med...

Finnes det ikke et bedre alternativ? Ingen høydare når man har 2 småbarn.

Det er høst nå...du trenger nok ikke vente mange dager...;)

Enk Projektet skrev:
Det er høst nå...du trenger nok ikke vente mange dager...;)
Det har du j*vlig rett i!
Riktig drittvær siste tiden.

Litt vanskelig å se på bildene hvordan det ser ut i "hjørnet", men med tanke på hvor vått det er burde det være betydelig mer misfarginger om det hadde pågått over lengre tid. Kanskje flyttevaskerne hadde døren åpen og det regnet?

Ellers er mitt heteste tips at det lekker inn mellom karmens side og terskelens skjøt (for døren ser jo ut til å beskytte bra). Samtidig burde vel en slik lekkasje gå mer nedover enn ut på gulvet?

Hadde et vindu der det med tiden snek seg inn vann i skjøten mellom sidestykke og bunnstykke i karmen. Det syntes ingenting før jeg en dag trykket tommelen gjennom panelet...

Ring en håndverker;)

stake skrev:
Ring en håndverker;)
Håndverker2 da? ;-)

Hvordan ser det ut lenger opp i døren? Der glasset slutter.

stake skrev:
Ring en håndverker;)
Som håndverker og dessuten snekker så burde man jo ikke behøve å stille denne typen spørsmål men har man gått på nyproduksjon de siste 10 årene så blir mAn jo ganske rusten

Larsa skrev:
Litt vanskelig å se på bildene hvordan det ser ut i "hjørnet", men med tanke på hvor vått det er burde det være betydelig mer misfarginger om det hadde pågått over lengre tid. Kanskje flyttevaskerne hadde døren åpen og det regnet?

Ellers er mitt heteste tips at det lekker inn mellom karmens side og terskelens skjøt (for døren ser jo ut til å beskytte bra). Samtidig burde vel en slik lekkasje gå mer nedover enn ut på gulvet?

Hadde et vindu der det med tiden snek seg inn vann i skjøten mellom sidestykke og bunnstykke i karmen. Det syntes ingenting før jeg en dag trykket tommelen gjennom panelet...
Bra tips!

Skal se om jeg i morgen kan finne ut om det kommer inn mellom terskel og karmside. Virker rimelig da det er vått ved sidene men ikke i midten....

Jeg synes det ser ut som om det kommer inn under terskelen. Hvordan ser terskelplaten ut? Noen ganger må man fuge under terskelen for å få det tett.

Matti_75 skrev:
Jeg synes det ser ut som om det kommer inn under terskelen. Hvordan ser terskelplaten ut? Noen ganger må man fuge under terskelen for å få det tett.
Det var min første tanke.
Platen er en vanlig bøyd plate, men den går jo ikke helt ned til betongen, eller pappen rett og slett.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.