Har kjøpt et hus bygget i 1960 som jeg renoverer. Har et rom hvor jeg lurer på hvordan det er best/lettest å gå videre.

siden det både er flekker og sprekker i veggen tenker jeg at det er like greit å montere gipsvegger?

finnes risikoen for at også de vil sprekke? Skal jeg sparkle igjen sprekkene og deretter male, men da ha risikoen for at sprekkene kommer tilbake samt at de vil synes gjennom malingen?

• Veggen med tapet er dekket av flekker og sprekker.
  • Sprukket vegg ved siden av et vindu med blomstrete tapet. Målebånd viser omfang av skaden, med flasser og misfarging på tapetet.
Ser ut som noen har skrudd sponplate på en gipsvegg.

Jeg hadde brukt renoveringsgips (6mm). Du trenger ikke gjøre noe annet med underlaget enn å skjære bort det som stikker ut.

Du ser ut til å ha en ventilert gulvsokkel, den er til for at luften skal kunne vandre under gulvet. Så pass på at du ikke tetter igjen..

• Liker
Stoffisen
  • Laddar…
Planen er å leie ut huset inntil videre og skal trolig bytte gulv i dette rommet om et år. Vil derfor ikke 'overarbeide' i huset men vil samtidig at det skal se rimelig ut. Målet er vel å renovere med en så billig og rask løsning som mulig.

Larsa Larsa skrev:
Ser ut som noen har skrudd sponplate på en gipsvegg.

Jeg hadde kjørt renoveringsgips (6mm). Du trenger ikke gjøre noe annet med underlaget enn å skjære bort slike som stikker ut.

Du ser ut til å ha en ventilert gulvsokkel, den er til for at luften skal kunne vandre under gulvet. Så pass på at du ikke tetter igjen..

Takk for raskt svar! Jo, bergvarmen går via gulvet og ut gjennom listene. Aldri sett noe lignende :)
Så monterte gipsveggen ifølge bilde i det andre rommet.

• Gipsvegg med sparkel og pusset hjørne ved vindu, verktøy og arbeidsutstyr ligger på gulvet.
  • Liker
Larsa
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.