Vi skal legge nytt gulv på 2. etasje (1,5 plan).
Der er det ca 1 meter mellom bjelkene.

Hva pleier man å legge? gulvspon, gipsplater, råspont....
Mistenker at avstanden mellom bjelkene er for stor til bare å bruke gulvspon.

/Jonas
 
A
Hei
Har akkurat hatt samme bekymring, antar at du har ca 15-20 cm stokker som bjelker. Siden gulvet mitt i andre etasje trengte å rettes skikkelig, festet jeg 6" bjelker på hver side av stokken, da ble c/c-målet ca 700, så kottlet jeg imellom ved hver langsgående skjøt mellom gulvsponet (22 mm). Det virker stødig og bra. I tillegg kommer jeg til å legge glispanel oppå for å legge gulvvarme i, tersklene tåler dette.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.