P
Nyfniken Nyfniken skrev:
Den der platen mot veggen ser ikke ut til å være lengre enn 25 cm lang og vektarmen 65 cm. Å feste det med gipsexpander er vanvidd.
Men likevel så oppgir de selv at den klarer opp til 60 tommer og 30 kg? Da skal den vel selvfølgelig klare det med korrekt montering, ellers ville det vært falsk markedsføring.
 
Tegge skrev:
Da skal den vel selvfølgelig klare det med korrekt montering, ellers ville det være falsk markedsføring.
Har de skrevet at du skal sette opp den med mollyplugg i en gipsvegg? Du kunne ikke legge opp et bilde på monteringsanvisningen?
 
P
Nyfniken Nyfniken skrev:
Har de skrevet at du skal sette opp den med mollyplugg i en gipsvegg? Du kunne ikke legge opp et bilde av monteringsanvisningen?
De har vist montering i trestender.
 
Tegge skrev:
Dom har vist montering i trestender
Da holder det uten problemer.
 
  • Liker
MultiMan
  • Laddar…
P
Nyfniken Nyfniken skrev:
Da holder det uten problem.
Så du tror altså ikke på 4 M6 molly?
 
Tegge skrev:
Du tror altså ikke på 4 M6 molly?
Aldri i livet.

Det kommer til å fungere så lenge du ikke har en treåring på besøk. Eller går forbi TV-en og snubler. Eller leddet begynner å knirke så du må jukke litt med det. Eller en besøkende prøver å dra den ut i feil ende. Eller du huker deg under den og reiser deg opp og slår hodet i den. Eller du får strømbrudd og tilfeldigvis går inn i den. Eller... skal jeg fortsette?

Gjør som man skal, eller så innbiller du deg at ingenting uforutsett noen gang skjer hjemme hos deg. Men da ville det vært passende om du ga lyd fra deg når TV-en ligger på gulvet og du har et hull i veggen.

De viser montering i en trestender i manualen av en grunn.
 
  • Liker
Papphammar666
  • Laddar…
P
Nyfniken Nyfniken skrev:
Aldri i livet.

Det vil fungere så lenge du ikke har en treåring på besøk. Eller går forbi TV-en og snubler. Eller leddet begynner å knake så du må juke litt med det. Eller en besøkende prøver å dra den ut i feil ende. Eller du bøyer deg under den og reiser deg opp og slår hodet i den. Eller du får strømbrudd og tilfeldigvis går inn i den. Eller.... skal jeg fortsette?

Gjør som man skal, eller så innbiller du deg at ingenting uforutsett noen gang skjer hjemme hos deg. Men da hadde det vært passende om du ga beskjed når TV-en ligger på gulvet og du har et hull i veggen.

De viser montering i en trestolpe i manualen av en grunn.
Ahap.
 
P
Nyfniken Nyfniken skrev:
Aldri i livet.

Det vil fungere så lenge du ikke har en treåring på besøk. Eller går forbi TV-en og snubler. Eller leddet begynner å knirke så du må rugge litt på det. Eller en besøkende prøver å dra det ut i feil ende. Eller du bøyer deg under det og reiser deg opp og slår hodet i det. Eller du får strømbrudd og tilfeldigvis går inn i det. Eller.... skal jeg fortsette?

Gjør som man skal eller så overbeviser du deg selv om at ingenting uforutsett noen gang skjer hos deg. Men da ville det være passende om du hørte fra deg når TV-en ligger på gulvet og du har et hull i veggen.

De viser montering i en trestang i manualen av en grunn.
Bare nysgjerrig nå, snakker du fra egne erfaringer? Du virker veldig sikker på at det virkelig ikke vil holde, "Aldri i livet"...
 
Å sette den der med kun mollyplugg i en gipsvegg er totalt vanvidd.
 
  • Liker
Papphammar666 og 2 andre
  • Laddar…
Forsøker dere å skremme ts at det skal falle ned eller drive med ham?
Hvorfor skulle det ikke holde med 3 mollys?
 
Det ser ut til å være flere personer her inne som har gjort en lignende montering som TS har gjort og mislyktes... med tanke på alle de svarene som kommer.

Meninger er én ting, erfaringer noe annet.

Jeg forlater diskusjonen med å si det følgende:

Antall monterte skjermer de siste 15 årene: Antakelig mellom 1500 og 2000 stk. Antall skjermer som har falt ned: 0 stk

Jeg håper du får festet skjermen din TS, uansett på hvilken måte den kommer opp. Og husk at alle faktisk vil deg vel :)

God fortsettelse!
 
Tegge skrev:
Bare nysgjerrig nå, snakker du fra egne erfaringer? Du virker veldig sikker på at det virkelig ikke vil holde, "Aldri i livet"...
Du må jo forstå hvordan en "mollyplugg" aka gipsexpander fungerer. Relativt små metallvinger ekspanderer i hulrommet bak gipsplaten og trykker mot baksiden av gipsen. Dette tåler, på en ny gipsplate, angitte maksvekter ifølge de tester som produsenten eller noen andre har gjort. Problemet er at gips ikke er tre eller metall, det er et sprøtt materiale. Dvs når det skjer bevegelser eller annet så er det risiko for at gipsplaten går i stykker, sprekker eller knekker. Baksiden på ekspanderen kan trykkes inn i gipsen osv.

Når du skrur inn i tre kan ovenstående ikke skje.

Vil du sette opp TV-en din med svingarm eller et kjøkkenskap med gipsekspander så er det som andre har uttrykt "galskap".
 
Jeg har solgt det veggfeste (og andre) i butikk i mange år og kan begynne med å konstatere at den anordningen for veggfeste er dårlig og ikke noe som brukes på fester av høyere kvalitet. På gode fester (for større TV) er det en plate mot veggen slik at kraften spres ut litt mer. Når det gjelder hvor mye pluggen tåler for vekt, er det drag nedover i type krok, ikke utover kraft som det blir for deg. Det som skjedde med et antall kunder gjennom årene var at TV-feste mot veggen ble løst, jeg hørte aldri om noe som falt ned. Med det sagt ble denne typen fester mest solgt opp til 32 tommer, ikke som disse store festene.

Å sette malt kryssfiner over to stendere blir kjempebra, og går fort. Så lenge TV-en er større enn 40" vil du sannsynligvis gjemme hele platen bak TV-en uansett.
 
... akkurat - og alt dette har også blitt sagt i den andre tråden jeg linket til ovenfor. Så nå bør begge TS:ene sitte med dobbel kunnskap. Den andre TS virket dog mer medgjørlig og tok etter alt å dømme til seg de rådene som han selv etterspurte.
 
Har du en venn eller lignende som har en regel søker (eller kjøp en for 200kr). Så kan du se om du har en regel der du har satt opp den. Ellers hadde jeg satt dit litt aligatorplugg. Blir ikke like stygt som Molly og klarer veldig mange Kg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.