Y
Nå ringte en og spurte om de kunne ta inn handikappanpassing til min andre villa og sage bort de høye tersklene mellom rommene.

Jeg godkjente med påpekning om at det må jo være seriøse håndverkere som vet hva de gjør... Ikke bare at de følger en arbeidsordre uansett hva som står...

Så det er best å sjekke med dere...

Et hus fra si 30-tallet... med dører mellom rommene, tersklene er typ 20-25 cm høye eller noe...

Er det ufarlig å bare sage bort disse eller kan det være betydningsfulle bærende elementer på noen måte?

Mja...i det minste i en tømmerkoie kan de ha en sammenbindende funksjon.

Håper du mener 20-25 cm brede :D

Personlig synes jeg det virker kjempesynd, kan de ikke montere noen form for plater eller kiler så at de kan ta seg over terskelen (som man senere kan ta bort om man vil ha tilbake originalene)?

At de skulle kunne ha noen bærende funksjon kan jeg ikke tenke meg.

Y
haha, jeg rakk ikke å endre. for første gang på veldig lenge så fikk jeg nøkkel og kunne gå inn og se... det var snarere typ 5cm høye..10-15cm brede..

det er en tømmerbygning, under er vel en lav torpagrunn eller hva de kalles, den står på en lav mur så å si...

og ja jeg vurderer å ikke bare oppfordre dem til å plåte så det blir milde fartshumper for pensjonisten bare...

Ikke fjern dem for alt i verden.. det ville være veldig synd.

Y
snekker kom, han våget ikke - kunne være bærende tross alt, så han satte aluramper på relativt diskret måte.

Deilig.

:)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.