Hei! Ny på forumet, skrev papirer på vårt første hus i dag :D
Siden jeg ikke kan leve uten garasje ble jeg glad da vi fant et rekkehus med uvanlig bra garasjepotensial. Får totalt 45 kvadrat hvis jeg river en vegg mot et tidligere bod, så jeg får inn to biler på rad og åpner opp en åpning mot et tidligere tv-rom der jeg kan ha arbeidsbenk osv. Hva tror dere om bildet nedenfor:
garage.jpg
Jeg har tilgang til U200 stålbjelker som jeg kunne skifte ut med ved behov, men det ville jo vært enklest å bare rive om det går, finnes jo ingenting over bodveggen som skulle fortsette og støtte overetasjen over stuen. Eller kan den støtte gulvet i stuen tro? Om jeg ikke husker feil fra visningen var det lettbetong i veggen...

Mvh Rickard

Skal forsøke å svare på dine spørsmål, men jeg skulle gjerne vite mer om huset. Men, hvis garasjeåpningen er på en gavlvegg og du har trebjelkelag, bør dine gulvbjelker være skjøtet overlappende på den veggen der du vil lage en døråpning. Hvis det forholder seg slik, kan du uten videre ta ned mellomveggene du har markert med rødt. Det skal heller ikke møte noen hindring å lage en døråpning i så fall, til TV-rommet. Skulle du ønske en bredere åpning, er det hensiktsmessig å gjøre en avveksling. Forresten, gratulerer med huset! Nå kommer du ikke til å ha noen fritidsproblemer!

Takk! Ja nå har jeg en ny hobby! Men sånt er bare moro! Har en hel del å gjøre ellers framover også (nye innertak, kjøkken og bad) Huset er som sagt et rekkehus, vår del er omtrent midt på, tegl, bygd 1962, på begge sider av vårt er det altså likt for noen andre. Så garasjeporten er jo egentlig på en veldig lang langside i første etasje, så det er egentlig bare den ene veggen i boden som er under jord, på sidene er det naboer.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.