Ikke nok med at man oppdager vannlekkasje fra en ødelagt avluftningsledning i veggen, så ser man også dette når man monterer ned takgips. Dette er altså sluk på baderommet ovenfor der de helt enkelt har halvert bjelken i mellomgulvet for å plassere sluket
. Det er en 45x220 som har en spennvidde mellom oppleggene på ca 3,8M og utsparingen ligger ca cc 170 fra den ene og 210 fra den andre.
Mitt spørsmål er hvor mye dette påvirker bæreevnen?. Merk også hvordan de har løst støtten for sluket, kunne de ikke nøstet hele veien fra bjelke til bjelke liksom
. Dette er altså et hus nybygd 2016. Min tanke er at dette skal sendes til husbyggeren men vil ha en idé om hvordan dette påvirker bæreevnen. Over dette er et baderom med skruslimt gulvspon, flytsparkel, fliser, og deretter loft. Oslo.
Takk for svar dersom noen kunne kikke litt raskt.
Mitt spørsmål er hvor mye dette påvirker bæreevnen?. Merk også hvordan de har løst støtten for sluket, kunne de ikke nøstet hele veien fra bjelke til bjelke liksom
Takk for svar dersom noen kunne kikke litt raskt.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Kriminelt og utført av noen som ikke har peiling på hva han steller i stand. Framfor alt påvirker det gulvsvikten. Forutsetningene er allerede anstrengte med en hel 45x220 med 3,8 m spennvidde. C/c 600 mm gjetter jeg. Det går an å måle hvor stor den momentane nedbøyningen er om en 100 kg person stiller seg på bjelken så nær sluket som mulig. For å vurdere effektene på bæreevnen trengs det mer info og tegninger. En viss forsterkning med riktig utformede kortlinger går nok an å gjøre nedenfra.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Dessverre har jeg dårlig med kontakter i dine hjemtrakter nå. Om du kan måle opp den momentane nedbøyningen så kan man bruke den oppgaven til å regne baklengs. Huset er dessverre ganske dårlig strukturert fra et konstruksjonssynspunkt. Mange vegger på øv som ikke er tilsvarende av vegger i bv. Det finnes andre her på Byggahus forum som er gode på juridiske aspekter, men om dette ikke er en skjult byggfeil så ville jeg bli overrasket.
Klikk her for å svare