Hei alle allvitere, nå har jeg nok gjort en blunder i farten. Jeg har støpt en plate til attefallshus. Har ferdigplastet og satt opp 2 innervegger.. 2*2 nederst på ytterkanten ligger på plasten.. men underlaget i tre hadde jeg ingen plast/sviller under. Trengs det hvis platen er tørr? Når / hvordan vet man at platen er tilstrekkelig tørr? ca 1 år? La avfukter stå på en stund?
Litt surt å rive oppsatte innervegger...
Takk for svar.
 
Hvorfor har du plast på en isolert betongplate? Syll til vegger legger man med syllpapp under mot betongen.
 
Jeg mente at jeg har plastet ytterveggen og lektet på den med liggende 45:er, og den lengst nede mot platen ligger det plast under...men derimot har jeg ikke plast/syllpapp under innerveggene som jeg nå har enklat.
 
Det bør være syllpapp under alle bjelker, ikke plast. Du kan få en vannlekkasje og da suger betongen til seg fuktigheten som en svamp.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.