J
Hei!

Jeg bor i en leilighet og planlegger å sette opp to stendere mot en av veggene på badet mitt hvor jeg vil legge et klikkgulv. Jeg har gjort det tidligere i en stue med stor suksess, enkelt, pent og billig.

Nå står jeg overfor utfordringen med å gjøre den samme installasjonen på et bad der jeg under ingen omstendigheter får bore i veggen. Først tenkte jeg å lime opp to stendere mot veggen. Vannfast lim med tilstrekkelig feste ville sikkert fungere. Men jeg mistenker at det vil bli et skikkelig arbeid å få løs når jeg flytter.

I stedet har jeg kommet på en annen idé som jeg gjerne vil ha innspill på. Idéen bygger litt på samme tenk som måten man monterer opp teleskopstenger for dusjforheng.

Min ide er å kjøpe to stendere som skal festes mot veggen. I enden av stenderne borer jeg inn slagnøtter og setter i muttere i disse som jeg skrur ned halvveis. En stender inkludert halvveis innskrudde bolter blir da omtrent takhøyden på badet mitt. Langs gulvet mot veggen hvor jeg har tenkt å montere stenderne legger jeg en tynn list med en gummilist under.

Så posisjonerer jeg stenderne, legger en overliggende list akkurat som den mot gulvet. Skrur ut boltene så hardt jeg tør. Stenderne sitter nå mot veggen gjennom trykket de utskruede boltene innebærer.

Mitt spørsmål. Tror dere dette vil holde? Mangler i min plan? En annen idé er å legge stenderne horisontalt og montere dem på samme måte, men vertikalt føles mer naturlig for meg siden kraften vil virke nedover når gulvet sitter på stenderne.

• To vertikale trebjelker med grønne endestykker posisjonert mellom gulv og tak i et rutet badromsdiagram.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.