Hvis dere ser på bildet, forstår dere hva jeg mener...

Vi vurderer å bygge ut et ekstra lite WC + et lite gjesterom over den utbyggingen som allerede finnes.
Litt tanker og sånn... Ser det ut til å fungere?, kanskje ser skikkelig stygt ut... Hva slags problemer kan oppstå?

Det jeg vil ansette folk for er oppføringen av utbyggingen, takbrytning, sage gjennom bygge den nye delen, reisverk, osv. som det inneholder.. elektriske installasjoner, VVS like så. Alt arbeid inne gjør jeg selv..

Hva kan en slik fest koste...cirka 2-2,5m x 3-4 meter er det vel... Har ikke det i hodet, og det er ganske mørkt ute nå...

• Gulmalet hus med svart tak, veranda, og en bratt trappestige på siden. Det er blomster på verandaen og en bil parkert foran.
Det er en trettitallskåk, eller? I så fall har jeg sett flere lignende case der man har bygd til ovenpå en eksisterende enplansutbygging. Eller i og for seg snarere ovenpå en innebygd original-entréveranda, men prinsippet er jo det samme. Jeg synes at det kan bli pent eller stygt avhengig av hvordan det gjøres. Penest synes jeg det blir når man følger husets stil så mye som mulig når det gjelder takfall, type vinduer osv. Men størrelsen og proporsjonene sammenlignet med originalhuset spiller også en rolle, og det synes jeg kan være litt vanskelig å få til selv. Kan være verdt å betale en arkitekt for å lage et par skisser i alle fall.

Jeg er ikke den rette personen til å svare om kostnaden, men da jeg sjekket for et par år siden (som spekulant på et par utbyggbare objekter), sa man at tilbygging har omtrent samme pris/kvm som nybygg. Men det spiller en viss rolle hvordan... tak og grunn er dyrest i en huskonstruksjon (innredning ikke medregnet), her slipper du grunn men får en del mekk med taket...

Ja det er en trettitallshus.. Ja skikkelig vanskelig å se hvordan det blir, men man kanskje bør sjekke om det er noen som kan tegne en skisse... Koster slikt? Om jeg vil ansette byggmester bob i kommunen.. Kan han lage et tilbud på det og også en skisse på hvordan det kan tenkes å se ut osv... et tilbud bør vel ikke koste noe? Eller skal man ha en skisse først og så spørre byggmester bob?

Jeg løfter denne tråden da dette begynner å bli aktuelt med planleggingen..

Bildet har dere som dere kan se..'

Min fundering er:

Hvordan skal jeg gå frem hvis jeg vil ha et tilbud på hva festen kan koste for å gjøre en utbygging? Kan jeg be et byggefirma komme. Tegne opp hvordan det kan tenkes å se ut, så kommer det et tilbud.. Eller må jeg ha en skisse først og så ta kontakt med et byggefirma for å få et tilbud?

Finnes det folk som kan tegne en skisse på hvordan det kan se ut hvis man sender litt bilder via mail av huset i forskjellige vinkler eller vil de komme ut og se med egne øyne?

Tips mottas gjerne!

Sist redigert:
Forsøk å finne et lite firma med godt renomé, f.eks. et fåmanns byggfirma. De pleier å ha det litt tøffere med jobber over vinteren, så slike mindre jobber pleier å være interessante for dem.

Hva er det for tak? Ser ut som plåt eller eternit, er det eternit så koster det en del å ta opp i det for utbyggingen. Det er ikke noe moro i det hele tatt å sage i slikt.

Plåtjobben pleier å koste en god del på slikt her, rennedaler og avvanning løper raskt iväg i penger.

En annen sak som jeg så på bildet, der er det en ventkanal som trolig må flyttes, slikt kan ta litt tid.

En enkel skisse burde du selv kunne lage i sketchup.

/Kent

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.