Jeg trenger å bytte ut plattingen rundt bassenget mitt, 4x8m, litt over en meter bred. Eksisterende underlag, trykkimpregnert treverk, har råtnet, og plattingen begynner også å bli dårlig. Finnes det noe mer holdbart enn trykkimpregnert treverk som det går an å skru i, typ syllar?

Hvor gammel er trallen?

H hultet skrev:
Jeg trenger å bytte ut terrassebordene rundt bassenget mitt, 4x8m, drøye meteren bred. Eksisterende fundament, trykkimpregnert tre, har råtnet, selv terrassebordene begynner å bli dårlige. Finnes det noe mer holdbart enn trykkimpregnert tre og som kan skrus i, type sviller?
Kompositt. Holder lenger og er dessuten mer behagelig å gå på.

Knapt 10 år.

Jeg vil helst ha tregulv, kan kompositt fungere som underlag?

En remse papp ovenpå reglene så blir de ikke like våte. Noe under som ikke transporterer fukt opp i regelen, om de nå har kontakt med bakken/betongplater eller lignende.
Å la dem tørke og så male, olje, lasere eller tjære funker som ytterligere beskyttelse. I alle fall om det er et bra produkt for formålet.

Så hvordan er det konstruert i dag og hvor gammelt er det?

• Liker
Karl-Ove Qvarfordt
  • Laddar…
I dag er det underslag av trykt treverk direkte på sandig, gjennomtrengelig jord. Trolig 8-10 år gammelt.

H hultet skrev:
I dag er det underslag av trykket virke direkte på sandig, gjennomtrengelig mark. Trolig 8-10 år gammelt.
En bra start er å ikke ha virket direkte på bakken. Enten steinplater som sannsynligvis er enklest eller stolper. Men der skal det også være papp imellom.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.