hei

Jeg la nettopp merke til at gulvsokkellistene er skjeve.
Når man går på et sted på parkettgulvet føles det ujevnt på en måte.
Kjøpte denne leiligheten for noen måneder siden.

• Skeiv gulvlist i tre med skruer, viser dårlig justering mellom gulvlist og vegg.
  • Ujevn listverk ved tregulv, sitter skjevt mot veggen.
  • Skeiv gulvlister og ujevn parkett i nykjøpt leilighet.
  • Ujevn gulvlist med synlig sprekk mellom parkettgulv og list.
Er det et spørsmål du lurer på eller var det bare en konstatering?

H Holmspel skrev:
Er det et spørsmål som du funderer på eller var det bare en konstatering?
Lucas lurer kanskje på om det er en ”dold feil”?

• Liker
Nils82
  • Laddar…
Kanskje det kanskje men da er det bra om man også spør om det. Han kan jo like gjerne fundere på om det er gulvet som skal byttes og om det er noe han skal tenke på. Eller nye lister. Eller noe annet.

Det er ingen skjult feil iaf da du enkelt kan oppdage det.

H Holmspel skrev:
Kanskje det kanskje men da er det bra om man også spør om det. Han kan jo like gjerne fundere på om det er gulvet som skal byttes og om det er noe han skal tenke på. Eller nye lister. Eller noe annet.

Det er ingen skjult feil i alle fall da du enkelt kan oppdage det.
Lurer på hva jeg skal gjøre.
Skal jeg kontakte foreningen eller selgeren?
Er det en feil som de gamle eierne kan ha visst om?

Enten så lar du det være som det er eller så fikser du det selv.

Mener du at det ikke så slik ut da du gikk gjennom leiligheten? Har noen vært og bøyd til gulvlistene for deg etter at du skrev avtalen?

Hva er problemet? At ytterhjørnet glipper ved gjæringen? Eller at det er en glippe under sokkelen?

Synes det ser ganske normalt ut når en hobbyhåndverker har lagt noe gulv selv og gjæret lister i 99kr sagen? Rask jobb før et salg typ. Hva har de skrudd med, plateskrue?

• Liker
Stefan N
  • Laddar…
Du har to alternativer, godta situasjonen eller bytte soklene. Foreningen har ikke ansvar for overflater, og "feilen" er tydelig ved en grundig undersøkelse, så selgeren har heller ingen forpliktelser.

Generelt tror jeg de fleste kjøpere av borettslagsleiligheter har gjort en altfor dårlig inspeksjon av den leiligheten de har betalt millioner for. Hånden på hjertet, hvor mange av oss har skylt vann i alle kranene, åpnet alle skapene, trukket ut kjøkkenskuffene, åpnet kjøleskapet, løftet på tepper, sett bak bilder eller flyttet potteplantene på vinduskarmen? Man kjøper jo ikke en kommode på Blocket uten å trekke ut skuffene, men en svindyr leilighet derimot

• Liker
Andreas_kalmar
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.