Jeg holder på å renovere kjøkkenet og er i gang med å montere veggskap. Jeg oppdaget da at min vegg har en bulk som gjør at skapene blir ujevne. Det er ca. 60x30 som buer ut ca. 7-8 mm på det høyeste stedet, men kanten er såpass skarp at det ikke går å gjøre noen "fulløsning". Derfor tenkte jeg å fjerne de 7-8 utstikkende millimeterne.

Mitt spørsmål blir således hvordan man enklest jevner bort gammel (fra 50-tallet) lettbetong? Jeg unngår helst å leie dyre verktøy eller verktøy som støver. Vurderte å hugge bort betongen med et stemjern. Tidkrevende, men det burde fungere. Så får man sparkle bak. Det er jevnt både i toppen og i bunnen av skapene.

Noen som har en annen metode? Kommentarer? Religiøse utsvevelser?

Stemjern kan nok funke... deretter litt gulvprimer utblandet med vann og deretter sparkle med rotband/gipsbruk. Det løsner nok mer enn de 7-8mm du vil få bort.

Et alternativ er selvfølgelig byggkiler både under og overkant, bak skapene når du monterer dem så de kommer ut fra veggen like mye som bulken.

Ta en vanlig sag (fugesvans) som du ikke er redd for, så bøyer du sagbladet ved å presse det mot veggen og sager bort "din bulk", hvordan lett som helst.

MvH Jawen

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.