Hus fra 1980 tegning fra 1979. Er dette typisk slik man gjorde plata på denne tiden samt vegger osv?
Ser at det er trykkimpregnert bunnstokk, men kan ikke finne hvilken type impregnering. Derimot kan jeg tolke det som at det ligger syllpapp mellom den og betongen?

Fordeler og ulemper?
 
  • Ritning av husplatta och väggkonstruktion från 1979, visar olika lager och detaljer som tryckimpregnerad syll och syllpapp mellan trä och betong.
M Majoda skrev:
Hus fra 1980 tegning fra 1979. Er dette typisk sånn som man gjorde platen på denne tiden samt vegger osv?
Ser at det er trykkimpregnert bjelke, men kan ikke finne hvilken type impreg. Derimot kan jeg tolke det som at det ligger bjelkepapp mellom den og betongen?

For og ulemper?
En vanlig løsning på den tiden. Kanskje ligger dreneringen litt vel høyt opp.
 
fahlis fahlis skrev:
En vanlig løsning på den tiden. Kanskje ligger dreneringen litt for høyt oppe.
ok takk for svar! :)
Jeg funderer litt rundt det med impregneringen, om de betyr at det må være det der middelet som ble forbudt senere? Eller byttet de til noe annet rett etter de ble forbudt liksom. Eller var det da man helt sluttet med trykkede bjelker?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.