J Jens5 skrev:
Jeg leide betongsliper (både sånn man går med og håndholdt) og freste bort alt, en skikkelig drittjobb men likevel tilfredsstillende å få det vekk. Deretter ble veggene pusset og malt om. Til slutt la jeg et subfloor-gulv med mekanisk ventilasjon. Har det blitt noen forskjell? Ja, det har nok blitt litt bedre, men ikke helt så vi er fornøyde ennå. Eller så er det for tidlig å si da alt ble ferdig nå i oktober.
Min erfaring er dessverre at det setter seg også i veggene, til tross for at materialet kun har vært mot gulvet. Lukten er veldig flyktig og setter seg i det meste. Vår plan er å slipe gulv og vegger for å få det plant, så ventilere både gulv og vegger.

Hvor mange mm/cm freste du bort av gulvet?
Hvor mange mm slipte du bort på veggene?
 
M martin991 skrev:
Min erfaring er dessverre at det setter seg også i vegger, selv om materialet kun har vært mot gulvet. Lukt er veldig flyktig og setter seg i det meste.
Vår plan er å slipe gulv og vegger for å få det plant, deretter ventilere både gulv og vegger.

Hvor mange mm/cm freste du bort av gulvet?
Hvor mange mm slipte du bort på veggene?
Ja dessverre er det jo slik, tok luktprøver av veggmaterialet men opplevde ingen spesiell lukt der.
Vanskelig å si hvor mye jeg slipte på gulvet, 5 mm kanskje. På veggene var det maleren som slipte ned overflaten, kanskje samme eller litt mindre der.
 
M martin991 skrev:
Min erfaring er dessverre at det setter seg også i vegger, til tross for at materialet kun har vært mot gulvet. Lukten er veldig flyktig og setter seg i det meste.
Vår plan er å slipe gulv og vegger for å jevne dem, deretter ventilere både gulv og vegger.

Hvor mange mm/cm freste du bort av gulvet?
Hvor mange mm slipte du bort på veggene?
Jeg brukte en gulvslip for betong, kanskje ville det ha vært mer effektivt med en betongfres avhengig av hvor dypt man vil nå.
 
J Jens5 skrev:
Jeg brukte en gulvsliper for betong, kanskje hadde vært mer effektivt med en betongfres avhengig av hvor dypt man vil nå.
Du har PM
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.