Hei! Har revet ut gulv i kjellerstue pga lukt mm. Alt under stinket. Trykkimpregnerte planker som var spikret i betongplate.
Nå fortsetter vi å undersøke hvor lukten kommer fra, gjorde ozonbehandling men lukten kom tilbake etter 2 dager. Sitter i klærne.
Jeg har tatt noen prøver her og der og lukt i pose. Det som lukter helt klart er prøver fra betongen ved gulvflaten. Det er malt med en slags svart maling.
Bør jeg slipe bort det svarte med betongsliper eller kan man behandle med klorin eller noe?
Hei! Har revet ut gulv i kjellerstue på grunn av lukt mm. Alt under stinket. Impregnerte planker som var spikret i betongplate.
Nå fortsetter vi med å utrede hvor lukten kommer fra, gjorde ozonbehandling men lukten kom tilbake etter 2 dager. Setter seg i klær.
Jeg har tatt litt prøver her og der og lukt i pose. Det som lukter helt klart er prøver fra betongen ved gulvoverflaten. Det er malt med en svart farge.
Bør jeg slipe bort det svarte med betongsliper eller kan man behandle med klorin eller noe?
Ozonbehandling tar jo bare bort lukt i luften og lettflyktige stoffer på overflater. Så du må nok helt klart fjerne kilden.
Impregnert mot uisolert betong er jo et problemområde som dukker opp i hus fra visse tidsperioder. Men "det svarte" - er ikke det typ asfalt? Kan lukten fra den impregnerte syllen ha satt seg i den?
Tvilsomt om du får bort f.eks. kaldasfalt med klorin dog - det er nok skraping som gjelder :/
Når vi hadde revet ut vår gulvkonstruksjon (som riktignok ikke var trykt, men luktet ikke mumma likevel...) brukte Ocab dette middelet. Lukten forsvant etter noen dager.
Ozonbehandling tar jo bare bort lukt i luften og lettflyktige stoffer på overflater. Så du må nok helt klart fjerne kilden.
Trykksatt mot uisolert betong er jo et problemområde som dukker opp i hus fra visse tidsperioder. Men "det svarte" - er ikke det typ asfalt? Kan lukten fra den trykte sylen ha satt seg i den?
Tvilsomt om du får bort f.eks. kallasfalt med klorin dog - det er nok skraping som gjelder :/
Okei, nei tanken var å fjerne lukten. Men nå heller det mot at jeg bretter opp ermene, leier en betongsliper og sliper bort elendigheten!
Når vi hadde revet ut vår gulvkonstruksjon (som riktignok ikke var trykket, men luktet ikke mumma allikevel…) brukte Ocab dette middelet. Lukten forsvant på noen dager.
[bilde]
Okei, ja vi hadde faktisk Ocab her som gjorde en visuell analyse av kjellerstua. De 2 som var her virket ganske novise og ga dessverre ikke noen konkrete råd. Det heller mot at jeg sliper bort dritten.
Okei, ja vi hadde faktisk Ocab her som gjorde en visuell analyse av gillestuen. De 2 som var her føltes ganske novise og ga ikke direkte noen konkrete råd dessverre. Luter mot at jeg sliper bort dritten.
Trist om man kontakter et firma og så får man det svaret... useriøst! Håper det løser seg.
I verste fall må du rive opp dritten og støpe om alt. Men da må du nok gjøre om din drenering, for den er tilpasset etter nåværende gulvhøyde. Jeg gikk glipp av dette og måtte gjøre om alt. Prosjektet endte med skilsmisse og personlig konkurs.
Hei! Har revet ut gulv i kjellerstue pga lukt osv. Alt under stinket. Trykkimpregnerte planker som var spikret i betongplate.
Nå fortsetter vi å undersøke hvor lukten kommer fra, gjorde ozonbehandling, men lukten kom tilbake etter 2 dager. Setter seg i klær.
Jeg har tatt litt prøver her og der og lukt i pose. Det som lukter helt klart er prøver fra betongen ved gulvflaten. Det er malt med en svart maling.
Bør jeg slipe bort det svarte med betongslip eller kan man behandle med klorin eller noe?
Hvordan gikk det for deg? Jeg har samme problem. Cuprinol-behandlede planker mot uisolert betongplate. Til tross for at jeg har revet bort lukter det fra betonggulv og vegger..
Vanskelig å beskrive. Det som utskilles er kloranisol, en skadelig og svært flyktig emisjon som setter seg i alt. Slutter aldri å lukte og alt materiale må byttes. Vi ser på å ventilere vegger og gulv med Jape eller Platon Multi. Det er en løsning som holder lukten borte og samtidig holder vegger og gulv fri for fukt. Og varme siden det er inneluften som går inn i vegger og gulv.
Hvordan gikk det for deg? Jeg har samme problemet. Cuprinol-behandlede planker mot uisolert betongplate. Til tross for at jeg har revet bort, lukter det fra betonggulv og vegger..
Jeg leide betongsliper (både en man går med og håndholdt) og freste bort alt, en skikkelig drittjobb, men likevel tilfredsstillende å få det vekk.
Deretter slipte jeg veggene og malte om. Til slutt la jeg et subfloor-gulv med mekanisk ventilasjon.
Har det blitt noen forskjell? Ja, det har nok blitt litt bedre, men ikke helt så vi er fornøyde ennå. Eller så er det for tidlig å si, da alt ble klart nå i oktober.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.