Lurer på om noen har ideer om hvordan man kan tyverisikre en vegg på en større garasje som ligger ensomt i skogen, men som vil inneholde en del verdifulle ting som verktøy og maskiner. Den vil nok være uisolert, og det er mye lettere å komme seg inn gjennom veggen enn å bryte opp en dør som er rimelig bra.
Blikk eller stålnett eller hvilke erfaringer finnes??

armeringsnett opp til litt over 2m høyde festet på innsiden var vanlig i forsvarets blikkforråd før.

På den andre siden, med dagens batterimaskiner kommer man gjennom det meste raskt bare man har riktig maskin med seg.

Tyresö
Det finnes jo ferdige løsninger med å bygge et stålgitterbur inne i garasjen, men jeg tror ikke at den løsningen er særlig billig. Det er mange privatkunder på Liiiidingö, som jeg har gjort jobb hos, som har en sånn gitterbur til sin svindyre vinsamling. Men noen type gitterbur må du nok ha om det skal være noenlunde innbruddssikkert. Eller et hønsenetting langs veggene som er koblet via en motstand (glødelampe) på 230 V, der bare du vet hvor strømbryteren er. Men jeg vet ikke om det "innbruddssikringen" er videre lovlig.

Holder det ikke å alarmere garasjen?

Tyresö
Alarm fungerer bare som en bekreftelse på at det har vært innbrudd - pundene bryr seg fullstendig om sånt, de går inn uansett og tar det de skal ha.

AXS
Det kanskje finnes en type vaier eller tau som tvinner seg opp mye eller setter seg fast i kappverktøyet hvis man prøver å ta seg inn.

Plater av plast? Polykarbonat er seigt og slitesterkt.

Tyresö skrev:
Eller et hønsenetting langs veggene som er koblet via en motstand (lyspære) på 230 V, der bare du vet hvor strømbryteren er. Men jeg vet ikke om det "innbruddsvernet" er særlig lovlig.
Haha, klokkeren jo

C
Tykke kevlarskiver som det er i skuddsikre vester burde kanskje kunne fungere.

har du ekte verdisaker så du skal kunne få rommet klassifisert som sikker lagring så trengs det om jeg ikke husker feil regler på cc30 sponplate på det og 1mm tykk plåt som skal overlapper minst 50mm over hverandre som er skrudd i alle regler med ca 10-20cm mellom skruene og for brannsikring gips som skrus gjennom plåten og inn i reglene så skrudd plåten med 15cm mellom skruene så bør gipsen sitte med jevnt mål mot det så man ikke skrur i en skruehode og det trengs nok ikke nevnes at man skal forbore plåten og måle nøye før så man ikke bommer på reglene i veggen

så har du bra sikkert lager der alt samarbeider og du kommer få mange tusen skruer som binder sammen alt så skulle noen kjøre inn med en bil i det så fordeles kraften ut på hundrevis av skruer og hull som så kraften er utfordelt med regler og sponplate før eller om man kjører med gips på begge sider så blir det vanskelig å få ild på og man kan brenne ned hele huset og likevel vil lageret inne stå når alt brennbart rekker å brenne opp før varmen har gått gjennom gipsplatene og får plåten til å bøye seg

så det blir sikkert men det er ikke så billig da det blir ca 10kg plåt/m2 og gips og skrue men si at det ender på kanskje 400kr/m2 vegg du skal ha om du gjør alt selv og da bør du forsterke det i gulvet bra med så et rom på 5x5m og 2,5m høyt burde gå på rundt 20-25kkr eller regn litt høyere for sikkerhets skyld men da har du temmelig sikker lagring og setter du vibrasjonsdetektor på det så tror jeg ikke engang pusherne vil stå igjen og prøve å jobbe seg inn i 10-60minutter om en alarm står og hyler eller om de prøver å ramme huset med en bil noen ganger etter alarmen har gått av så vil folk nok merke det med om du har en sirene som høres godt

Takk alle sammen - armeringsmatte var nok ikke en så dum idé ...

Fyll veggene med litt Concertina, en barberbladskarpt piggtråd fra helvete.

Tyresö
olah46 skrev:
Takk alle sammen - armeringsmatte var nok ikke en så dum idé ...
Enda bedre blir det med armeringsmatte om du kler den inn i betong.....

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.