Hvilken type betong er å foretrekke når man vil ha en hurtigtørkende og en betong som er klar for flislegging raskt. Jeg har tidligere brukt ardex a35 men finnes det noe annet tilsvarende og gjerne billigere?

Weber dry-mix 85 er vel en type, men om den er billigere har jeg ingen anelse om. Den koster rundt 150-170 kr per sekk. Bruker kun denne varianten hvis det er helt nødvendig. Det er så lett å få plastiske sprekker i denne hvis man ikke gjør det riktig. Så er det dyrt også.

Rotbetong? Er det slik betong som er å foretrekke ved for eksempel kort tørketid og ved innstøping av gulvvarmeslange?

Kommer jo helt an på hva du skal støpe for noe

Støpe et gulv

H hemglass skrev:
Støpe et gulv
Et gulv eller en hvelv/plate?
Skal du bare "støpe" et gulv så er flytsparkel å foretrekke.

Nja..jeg skal lage en påstøpning av en betongplate der jeg på den eksisterende platen har lagt slange og armering. Gjetter at den påstøpningen må være minst 5 cm. Så sparkel går bort da.

H hemglass skrev:
Nja..jeg skal gjøre en påstøp av en betongplate der jeg på den eksisterende platen har lagt slanger og armering. Gjetter at den påstøpen må være minst 5cm. Så sparkel går bort da.
Hvorfor skal påstøpen gjøres og hvorfor er det armert? Er det noe som kreves for konstruksjonen?
De fleste flytsparkel kan legges opp til 50mm i et sveip, ellers kan man gjøre det i omganger.
Om du bare trenger å komme opp i høyde, kunne du brukt EPS-betong og deretter lagt gulvvarmen og sparklet det inn.

Vi trenger litt mer info for å gi konkrete forslag. Generelt sett er 50 mm for tynt for å støpe.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.