Bono_R Bono_R skrev:
Hei igjen
Jeg kikket pÄ Ikea NÀmmarö og det var den typen "fÞtter" jeg tenkte pÄ. Men det fantes jo litt av hvert Ä fundere over. Lykke til.
Takk snille! Mange bra tips her😊

Unikt namn Unikt namn skrev:
Hva slags tak har du?
En 2,2m hÞy plate vil vÊre vanskelig Ä fÄ stabil med smÄ fÞtter.

Det absolutt enkleste blir Ă„ feste platen i taket ved hjelp av en L-formet jernbit. Som et vinkeljern -
[lenke]
Eller en konsoll - [lenke]

Sitter det en mĂžrkleggingsgardin der i dag, burde vel skruehullene for den kunne gjenbrukes.
Ja, det var en god idĂ©. Takk 😄

Hvordan skal det stÄ i forhold til nÊrmeste vegg?

• Liker
Burthen
  • Laddar…
Z z_bumbi skrev:
Hvordan skal det stÄ i forhold til nÊrmeste vegg?
SĂ„ nĂŠrt som mulig.

Jo, men er det 90 graders vinkel, i linje med eller noe annet?

• Liker
Burthen
  • Laddar…
Z z_bumbi skrev:
Jo men er det 90 graders vinkel, i linje med eller noe annet?
Nei. Ser ut sÄ her.

• Koselig stue med gardin som deler rommet, TV pĂ„ trebord, teppe pĂ„ gulvet og sovesofa i bakgrunnen.
BirgitS
GÄr det an Ä feste skjermveggen i veggen ved siden av med vinkeljern etc.?
Det gjĂžr jo mye for stabiliteten.

• Liker
Burthen
  • Laddar…
Ja, det virker som en god idé. Vil gjerne ha en tynn vegg da eneste plass for TV er der.

• TV og mediebenk foran en tykk gardin som skiller av soverommet bak. Det er litt rot med klĂŠr pĂ„ en stol og en plante pĂ„ en kommode.
Du kan enkelt stabilisere om du fester en planke i skjermveggen som fÞlger veggen langs nede ved gulvet (i begge retninger). Tenk pÄ den som en falsk gulvlister. En skrÄavstiving fra planken opp til veggen gjÞr det hele enda mer solid. Vil du ha TV-benken er det deretter bare Ä sette en stÞtte i hÞyre kanten mot skjermen. Om det er en skrÄavstiving, en stÄlbÞyle (opp og ned) eller en treplate spiller mindre rolle.
Jeg ville gÄtt for to bokhyller med 60 bredde for Ä utnytte overflaten, men det fungerer pÄ samme mÄte.

• Liker
Burthen
  • Laddar…
Klikk her for Ă„ svare
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.