1. Kan man sette 2 stk 220 x 60 dekkside (Ikeas) på baksiden av en TV-benk? Se bilde på TV-benk.
2. Finnes det noen risikoer?
3. Tips til andre alternativer?

Tanken er at det skal være en type vegg for en sovealkove. I dag er det mørkleggingsgardin, og vil helst ikke skru fast veggen.
Veggen skal gå nesten opp til taket.

Takk på forhånd 😊

• TV-benk i tre med tre skapdører på forsiden, brukt i diskusjon om å legge til bakpaneler som romavdeler.
Uten å kunne feste de i noe annet vil det bli altfor vinglete.

• Liker
Krille4 og 2 andre
  • Laddar…
K Kane skrev:
Uten å kunne feste de i noe kommer annet det til å bli altfor vinglete.
Andre tips?

B Burthen skrev:
Andre tips?
Ikke uten å feste i vegg eller tak.
Bokhylle/-er i stedet for TV-benk?

K Kane skrev:
Ikke uten å feste i vegg eller tak.
Bokhylle/-er i stedet for TV-benk?
Ja men det får ikke være mer enn 35 dyp totalt.
Derfor ønsket jeg ha så "tynn" plate som mulig.

Ville det vært mulig å i tillegg til å skru på baksiden av tv-benken også skru "fast føtter på selve platen" som stikker ut i en eller begge retninger.
De kan kanskje stikke ut ca. 10 cm i begge retninger. Hvis du forstår hvordan jeg tenker.

Edit stavefeil

• Liker
Burthen
  • Laddar…
Bono_R Bono_R skrev:
Ville det være mulig å i tillegg til å skru på baksiden av tv-benken også skru "feste føtter på selve platen" som stikker ut til en eller begge sider.
De kan kanskje stikke ut ca. 10 cm på begge sider. Hvis du forstår hva jeg mener.

Edit stavefeil
Ja det tror jeg. Kan du tegne bilde hvordan du tenker så jeg forstår riktig.

Det kanskje finnes noe bra tegneprogram til Mac men jeg tenker at føttene er som en L og fire stk til hver plate. Fest platene i tv-benken og la de hvile mot gulvet og skru deretter på L-støttene "føttene". Da kan du bore gjennom en fot og også platen og deretter skru inn i tilsvarende fot på andre siden av platen så bør det sitte fast. Om du også kan stille sengen mot platen så får du litt ekstra støtte.

Det kan nok være bra å være to "under byggetiden" for å få litt holdhjelp.

PS. Håper du forstår hvordan jeg mener.

• Liker
Burthen
  • Laddar…
Unikt namn
  • Liker
Burthen
  • Laddar…
BirgitS
Unikt namn
  • Liker
Burthen
  • Laddar…
Hei igjen Jeg kikket på Ikea Nämmarö og det var den typen "fötter" jeg tenkte på. Men det fantes jo litt av hvert å fundere over. Lykke til.

• Liker
Burthen
  • Laddar…
Bono_R Bono_R skrev:
Det kanskje finnes noe bra tegneprogram til Mac men jeg tenker at føttene er som en L og fire stk til hver plate. Fest platene til tv-benken og la dem hvile mot gulvet og skru deretter fast L-støttene "føttene".
Da kan du bore gjennom en fot og også platen og deretter skru inn i tilsvarende fot på den andre siden av platen så burde det sitte fast. Hvis du også kan stille sengen mot platen får du litt ekstra støtte.

Det kan nok være bra å være to "under byggetiden" for å få litt holdehjelp.

PS. Håper du forstår hva jeg mener.
Jättebra tips takk 😄

Unikt namn Unikt namn skrev:
Hva slags tak har du?
En 2,2m høy plate vil være vanskelig å få stabil med små føtter.

Det absolutt enkleste blir å feste platen i taket med en L-formet jernbit.
Som et vinkeljern -
[lenke]
Eller en konsoll - [lenke]

Hvis det henger en mørkleggingsgardin der i dag, burde vel skruehullene for den kunne gjenbrukes.
Bra tips, tusen takk 😄

BirgitS BirgitS skrev:
Ikea har skillevegger basert på prinsippet om "føtter" her: [lenke]
Har ikke sett at de hadde høyde på 195.
Skulle fungere, men ville ha dem høyere, hvordan kan man gjøre det?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.