Vi kjøpte trykt virke til en veranda på 35 kvm. Dette ble lagt i juni. Nå er det helt prikkete av svartmugg. Det er sørfasade og verst under tak. Er dette noe som er normalt? Butikken hevder at det er det, når vi reklamerte..

L Leif i Skåne skrev:
Har dere oljet den tre olje type linolje?
Denne har en tendens til å bli svart.
Ta et bilde og legg opp her.
Sjekk her innlegg #6
[lenke]
Nei vi har ikke behandlet med noe. Tenkte å vente med dette et år

• Ubehandlet trepanel med synlige knuter og misfarging, ingen overflatebehandling brukt ennå.
  • Ubehandlet terrassebord av tre med synlige værpåvirkninger og naturlige knuter.
Rickard.
Min beste gjetning er at dere har en eller annen form for plante eller tre som slipper noe som legger seg på terrassen som deretter forårsaker det der. Uansett hva det er, så trenger det næring, og jeg tror ikke den finner det i terrassen.

Rickard. Rickard. skrev:
Min beste gjetning er at dere har en eller annen type plante eller tre som slipper noe som legger seg på terrassegulvet og deretter forårsaker det der. Uansett hva det er, så trenger det næring, og jeg tror ikke den finner det i terrassegulvet.
Vi har altså byttet ut treverket, hatt trykkimpregnert virke i 15 år uten mugg. Ingen planter i nærheten.. Terrassen og plenen er adskilt av en gang imellom.

Kommer det tilbake etter at dere har vasket av?
Det er normalt med noe påvekst, men dette ser verre ut..

Det burde være noe i luften som gir næring til mugg, dvs. noe vegetasjon eller utslipp i luften.

Min terrasse som ble lagt i fjor sommer er helt fri fra påvekst, derimot får jeg flekker fra naboens løv. Den er også ubehandlet.

Ingen som har slipt med vinkelsliper eller kappet metall etc?

Jernpartikler kan bli og se ut sånn...

/ATW

A ArneTW skrev:
Ingen som har slipt med vinkelsliper eller kappet metall etc?

Jernpartikler kan bli og se ut sånn...

/ATW
selv funderte jeg på sot.

• Liker
MathildaElmgren
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.