Jeg har en støpt plate i kjøkkenet og hallen og skal bygge en innervegg. Kan man uten problem sette treet direkte mot platen, eller bør man ha en plastbit/svillbit mellom typen endetre og platen for å unngå at treet suger til seg fukt? Ikke for at platen innendørs skal være fuktig antar jeg, men... vil jo være 100% sikker på at jeg gjør riktig.

Plast eller syllisolering under veggen.

Ok det var jo det jeg mistenkte men er likevel nysgjerrig på hvor viktig det egentlig er på en innvegg?? platen skal vel være "tørr"??

På en "moderne" isolert plate som står på en seng av pukk ville jeg ikke vært bekymret for å sette en innervegg direkte på betongen.
Men praksis er å legge plast eller syllisolasjon under.

Mikael_L
Legg du i det minste litt diffusjonstett byggplast, eller en liten bit takpapp eller noe lignende. Det er jo liksom ingen kostnad eller bryderi i sammenhengen.

Jeg har isolert plate og den skal altså rent teknisk alltid holde seg tørr, men jeg har satt litt svillisolasjon under alt som ligger mot, både sviller og søyler. Å huske på er at en søyle som regel tar veldig store laster, så akkurat hva som helst fungerer ikke under det.

Bukseseler og belte.

Det er mye som skal være... i teorien/den ideelle verden, men en rask sjekk rundt på dette forumet viser vel at det så ofte ikke er tilfelle i virkeligheten... :banghead:

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.