Hei, (vet ikke om jeg er på riktig avdeling men prøver her og litt rundt omkring) 
Noen som kjenner til eller har erfaring med "Träullit", dvs. en slags veggblokk, av treull ifølge hva jeg forstår blandet med sement.
Ifølge produsenten selvbærende homogen veggblokk med veldig god isoleringsverdi og enkel montering, altså gir lave energikostnader og kostnadseffektiv bygging? Hva vet jeg...men virker jo lovende.
Som sagt: noen som vet mer enn meg???
/ Kibba
Noen som kjenner til eller har erfaring med "Träullit", dvs. en slags veggblokk, av treull ifølge hva jeg forstår blandet med sement.
Ifølge produsenten selvbærende homogen veggblokk med veldig god isoleringsverdi og enkel montering, altså gir lave energikostnader og kostnadseffektiv bygging? Hva vet jeg...men virker jo lovende.
Som sagt: noen som vet mer enn meg???
/ Kibba
Vet ikke mer enn det som står i artikkelen i http://www.villamagasinet.se/ "Gotlandshuset", men det går kanskje an å kontakte byggmesteren?
Jeg har også blitt plutselig nysgjerrig på träullit. Det eneste jeg har funnet er folk som prater i egen sak.
www.traullit.se
www.villaoresund.se
men skulle gjerne høre mer fra noen som har mer erfaring.
www.traullit.se
www.villaoresund.se
men skulle gjerne høre mer fra noen som har mer erfaring.
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Har også nettopp lest artikkelen i Villa* (hva det nå heter)
og det høres kjempebra ut.
Ønsker uttalelser fra de som har bygget med Träullit.
//KoW
og det høres kjempebra ut.
Ønsker uttalelser fra de som har bygget med Träullit.
//KoW
Hei,
vi er også interessert i Träullit. Kontaktet produsenten i Helsingborg. Fikk prisopplysning på ferdige veggblokker, 1100 kr / m2 + frakt. Da er det utskjært for vinduer og dører. Har ikke bestemt oss. Vil gjerne vite mer først.
akirlu
vi er også interessert i Träullit. Kontaktet produsenten i Helsingborg. Fikk prisopplysning på ferdige veggblokker, 1100 kr / m2 + frakt. Da er det utskjært for vinduer og dører. Har ikke bestemt oss. Vil gjerne vite mer først.
akirlu
Hei,
Finnes det noen som har lært noe mer om träullit?
Finnes det noen som har lært noe mer om träullit?
Klikk her for å svare