Hei!
Jeg holder på å bytte innertak i et eldre hus, bygget rundt 1900. Renovert flere ganger i løpet av årene. Da finner jeg denne gråaktige isoleringen, forsøkt å google og synes det ligner på treulllit. Men er usikker, noen som vet?

Vennlig hilsen
Erik

• Gråaktig isolasjon med mulig treullit sees gjennom et hull i et gammelt innertak, viser slitasje og strukturendringer over tid.
  • Gråaktig isolasjon med skadede kanter og noe gulaktig materiale i et eldre innertak. Tegn på tidligere renoveringer og vannskader.
Det er det.

• Liker
Eriklof
  • Laddar…
Treullit er dritt, går ikke å feste noe i det. Ikke uvanlig at det ble lagt først og støpt oppå, hvis det er betong ovenfor, så å forsøke å få bort alt, er nok å glemme. Hvor tykk er den, går det å feste en lekt i betongen ovenfor med lange skruer, som det nye taket festes i.

• Liker
Eriklof
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Træullit er dritt, går ikke an å feste noe i det. Så er det ikke uvanlig at det ble lagt først og støpt oppå, hvis det er betong ovenfor, så å prøve å få bort alt, er nok å glemme. Hvor tykk er den, går det an å feste en regel i betongen ovenfor med lange skruer, som det nye taket festes i.
Fantes en gammel ramme til vevtaket som jeg festet opp lektene i (Træullit bak isolasjonen som synes på bildet).
Takk for råd!

• Rom under renovering med opphengte treverk og isolasjon i taket, trappestige og verktøy på gulvet.
Ser bra ut, samt plass for el mellom stenderne.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.