Siden vi kjøpte vårt hus i fjor har jeg fått så mye bra hjelp av å lese her, men i dag kommer jeg med et riktig nybegynnerspørsmål.

Huset har trevegger, men under renoveringen har vi satt opp renoveringsgips (6mm) på flere av dem. Vår antakelse var at det også etter det skulle gå å sette opp ting på veggene uten plugg, men etter å ha spurt i flere byggevarehus har jeg fått helt ulike beskjed. Mitt spørsmål er altså: Trenger vi gipsplugg eller ikke?

Når jeg søkte i forumet så jeg et lignende spørsmål, men den personen hadde et annet underlag, så jeg våget ikke å sjanse på at det samme gjelder for oss.
 
Har du tre, plyfa, OSB eller lignende bak gipsen er det bare å skru med treskrue uten plugg.
 
  • Liker
Bonzo2000 og 1 annen
  • Laddar…
MrJay
… og har du ikke det så er det plugg som gjelder.
 
  • Liker
hennyli
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Har du tre, plyfa, OSB eller liknande bak gipsen er det bare å skru med treskrue uten plugg.
Tusen takk for et raskt og tydelig svar!
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.