Jeg er ute etter litt råd. Når jeg kjøpte huset for ca 17 år siden, tipset inspektøren meg om at det nok var på tide å fuge om skorsteinen. Jeg hadde tenkt at det skulle gjøres i år (… bedre sent enn aldri). Men når jeg kjenner på fugene, er de stabile og ingen tendens til å smuldre. Den har stått siden huset ble bygget i 1953 så vidt jeg vet. Bør noe gjøres, eller er det bedre å la den være i fred?
 
Tittet du inni eller utenpå? Legg ut litt bilder av den.
 
Jeg trodde jeg la opp bilder i trådstarten, men jeg er litt uvant på forumet.
 
  • Rød mursteinspipe sett ovenfra, med delvis ødelagt topp. Tak med røde plater og en bakgård med treramme i bakgrunnen.
  • Murverk av betongblokker under et rødt tak.
  • Murtstein og mørtel med svarte flater, muligens toppen av en skorstein.
  • Mørke mursteiner med slitt overflate stablet sammen, med en sprekk imellom dem.
  • En slitt teglsteinspipe sett ovenfra, med mørke og litt skadede mursteiner.
  • Rødbrun murvegg med grove murstein og synlig mørtel mellom steinene.
  • Rød mursteinskorstein med sollys, omgitt av trær og et rødtekket tak.
  • Rød mursteinskorstein på et tak med oransje takstein under en blå himmel.
Det var jo ingen katastrofe, men en gjennomgang av fugene begynner det å bli på tide med.
 
Frese ut og reparere med KC-c mørtel? Hvor dypt bør jeg frese? Fugene som sitter nå føles ganske harde så jeg tenker at det er mer sement enn vanlig (?).
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.