H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 631 innlegg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5.631 innlegg
Skal renovere i 2. etasje i vårt rekkehus og legge nye gulv.
Sponplater, bord eventuelt isolering skal ut på bakken på en eller annen måte,
men ikke gjennom huset. (har ryddet nok ved tidligere renoveringer).
Man kan bruke balkongen for å ta ut det kasserte byggematerialet
og kaste det ned på terrassen som har pæler, ca 40 m2 og bygd i lerk.
Men hva kan vi beskytte terrassen med så det ikke blir skader?
Både på selve terrasseflaten men også med tanke på terrassekonstruksjonen, (pælet).
Det er sponplater, og de er jo ganske tunge, bord med spiker osv.
Har dere noen tips om hva som er best?
Kan dette være noe? Legge ut isoporsplater? Bord som man legger på tvers av terrassebordene?
Å kjøpe skumgummimadrasser tror jeg er dyrt.
Har dere noen andre løsninger og tips?
Sponplater, bord eventuelt isolering skal ut på bakken på en eller annen måte,
men ikke gjennom huset. (har ryddet nok ved tidligere renoveringer).
Man kan bruke balkongen for å ta ut det kasserte byggematerialet
og kaste det ned på terrassen som har pæler, ca 40 m2 og bygd i lerk.
Men hva kan vi beskytte terrassen med så det ikke blir skader?
Både på selve terrasseflaten men også med tanke på terrassekonstruksjonen, (pælet).
Det er sponplater, og de er jo ganske tunge, bord med spiker osv.
Har dere noen tips om hva som er best?
Kan dette være noe? Legge ut isoporsplater? Bord som man legger på tvers av terrassebordene?
Å kjøpe skumgummimadrasser tror jeg er dyrt.
Har dere noen andre løsninger og tips?
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 631 innlegg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5.631 innlegg
Er inne på det også, om man setter 2 alustiger inntil hverandre og legger masonit oppå
spørsmålet er hvordan man holder masoniten bøyd sånn at ikke byggematerialet sklir av, har du noe bra tips?
spørsmålet er hvordan man holder masoniten bøyd sånn at ikke byggematerialet sklir av, har du noe bra tips?
Ta noen solide bjelker og spik på restmasonitt som gli-bane og kanter, og sørg for at skrotet havner utenfor terrassen.
Jeg ville ikke tatt sjansen på å kaste ned byggavfall på terrassen, da er det vel bedre om det blir litt møkkete inne enn at terrassen blir skadet. Og blir det virkelig så møkkete? Om du pakker småsøppel i sekker i andre etasje og bærer ut større avfall, burde første etasje holdes ren. Om ikke - ta inn et rengjøringsfirma som belønning til deg selv for en vel gjennomført renovering.
Jeg ville ikke tatt sjansen på å kaste ned byggavfall på terrassen, da er det vel bedre om det blir litt møkkete inne enn at terrassen blir skadet. Og blir det virkelig så møkkete? Om du pakker småsøppel i sekker i andre etasje og bærer ut større avfall, burde første etasje holdes ren. Om ikke - ta inn et rengjøringsfirma som belønning til deg selv for en vel gjennomført renovering.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 631 innlegg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5.631 innlegg
Jo. det er klart, men jeg har ryddet 400 timer etter snekkere som ikke har gjort jobben sin så bra, så nå tenkte jeg gjøre hva jeg kan for å slippe å rydde opp alt igjen. Kjøkkenskapene er mange. 
Klikk her for å svare