Nå har jeg virkelig villet fram og tilbake når det gjelder trappeoppussingen min.
Den blir stengt da det blir altfor mye jobb å åpne opp =(
Men når det gjelder spileverk, så har jeg stått litt fast.
Vil ha det som på dette bildet:
De rustfrie stengene kjøper jeg fra Ikeas hylle Grundtal.
Men da min vange svinger litt blir det vanskelig å få det som på bildet ovenfor.
Se bilde:
Synes det ser kjempe teit ut når det hvite (som kommer bli en fin profil på) ikke svinger på samme måte som vangen.
Alt: 2 er å gjøre slik:
Her må jeg i så fall sette en fin "regel" på innsiden som gjør at jeg kan dra mine stålrør direkte ned i vangen. Dette gjør at jeg må sette en over også som gjør det gulmarkerte tomt til noen annen fantasifull funksjon. Den rødmarkerte spilene skal bort.
Så nå til spørsmålet. Dere som kanskje har gjort noe lignende eller har litt mer anlegg for dette med bygging og design, hvilken løsning bør jeg gå for?
Legg gjerne ut et bilde av hvordan trappen ser ut nederst i svingen.
Spontant hadde jeg latt være å ha stenger på den korte biten etter svingen, avsluttet med en søyle istedenfor.
Enten må du gå til et snekkerverksted og få en bøyd regel som følger vangeformens kurve, eller droppe regelen og feste hvert rør individuelt. Kanskje finnes det passende og pene rørholdere/bøyler, eller om du bruker grovere rør så kan de skrus fast psss de eksisterende spjelene.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.