S
Så konklusjonen er at den er selvbærende?

Hva er en avstivning i dette tilfellet? Som tegningen ser ut så er 1, 7 og 5 avstivning. At det skal være støtte under 1 og 5 føles selvsagt, men for meg ser det ut som at også 7 burde ha det i dette tilfellet, til tross for at W vanligvis er selvbærende.

Ser også slik ut i tabellen (om jeg tolker riktig) dvs underliggende er 145mm høy og det står "avstivning <4300mm" hvilket jeg tolker (kanskje feilaktig) som at avstivning kreves maksimalt 4,3m fra ytterstøttene.

Det sitter avstykkelser også ovenpå. Det er rett og slett regler langs med taket som hindrer takstolen i å bøye seg til siden.

• Liker
malloballo
  • Laddar…
K
Vi har lignende takstoler med spennvidde 6,7 m 170 i overramme, 145 som bjelkelag og 70 i støtteben. Kjøpt og konstruert av autorisert takstolprodusent.

De skal være selvbærende.

Ahaa, da tror jeg at jeg forstår. Takk

K
D Daniel 109 skrev:
Det sitter avstivninger også oppe. Det er rett og slett bjelker langs med taket som hindrer takstolen i å bøye seg til siden.
Men nå blir jeg forvirret, på min tegning står det "avstivning: 800" på overliggerne. Hva betyr det? På konstruksjonstegningene er det rupanel.. og slik er det også i virkeligheten.

S
Har nå snakket med produsenten, den er selvbærende.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.