Hei
Tidligere eier har senket side-by-side kjøleskapet inn i veggen, så det er bare et lag gips og 92 cm mellom disse stenderne. Dette var kanskje OK når det var vevtapet i badet, men nå vil jeg helflislegge dette badet. Hva skal jeg gjøre? Kan jeg sette noen plater oppå gipsen slik at den blir tilstrekkelig stiv, eller må jeg lekte opp hele veggen, for jeg vil ikke at kjøleskapet skal stikke ut i kjøkkenet. Holder det i så fall med 2 tommer 2 stender og gips hvis jeg stender tett? Vil helst ikke gjøre et allerede lite toalett enda mindre.

Oppsummert finnes det noen plater man kan sette fliser på når man bare stender 90 cm cc?

Hei
Det enkleste er å ta ned gipsplaten og sette inn kottlingar(altså tverrlekter) med cc 300 mellom dine 2 lekter. Sett deretter dobbel gips hvor du limer sammen gipsplatene. Hvis lekterne dine har tilstrekkelig dimensjon, burde du få tilstrekkelig bøyningsstivhet på denne måten

Kullamannen

Og nei, det finnes ingen plater som tåler 900 c/c.

Hmmm
Vil jo helst ikke sala på for mye. Holder det med 45 kotlingar?,

Siden kjøleskapet trenger plass bak kan jeg ikke sette kottlingar inni hullet.

Hullet som er 90 cm bredt og ca 1800 høyt. Har vurdert å kjøpe gulvsponplater på 22 mm, kløyve dem på midten og sette dem horisontalt på stenderne ved siden av skapet. Deretter lime gips utenpå denne, burde gi tilstrekkelig bæreevne.
I bunnen ligger jo også en 45x70 som stiver, skal gjøre en lik i overkant. Deretter skal jeg uansett åpne veggen og trekke inn rør, tenkte da å sette en ekstra stender der det er mer enn 45 mellom stenderne. Sala på øvrige med 22. Da burde det holde med et lag gips utenpå dette. Vet at det føles tåpelig at jeg centimeterer, men det er som sagt allerede et lite baderom.

Ellers holder det med 45x45 stendere om man stender dem cc45 og et lag gips?

Har du sjekket med f.eks. Gyproc som produserer gipsplatene? De kan jo ha noen tips.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.