Hvilke mål skal jeg ha på stenderne og svillen når jeg slår opp en innervegg?

2"3" duger fint til innervegg

Hva skal jeg bruke hvis jeg skal ha 120mm isolasjon i veggen?

Da får du jo ha 120mm bjelker i stedet.
Eller så har du 70-bjelker i sikk-sakk. Kan forbedre lydisoleringen.

tupas skrev:
Hva skal jeg bruke om jeg skal ha 120mm isolasjon i veggen?
hvorfor 120mm isolasjon i en innervegg?

Hvis det er lyd du vil ha bort, er det bedre med dobbelgips på begge sider av en 3" vegg

Vegg skal være til et varmelager ute i garasjen, resten av garasjen skal ikke være varm.

Har man samme mål på både stendere og svill?

Ja man har samme mål på både lekter og svill
Du bør dessuten ha fuktbeskyttelse i veggen om garasjen er uisolert.

tupas skrev:
Veggen skal være til et varmtboder ute i garasjen, resten av garasjen skal ikke være varm.

Har man samme mål på begge stendere og svill?
Ja.

Tror dere at jeg må ha plast i innveggen, veggene vil være isolerte i garasjedelen men det vil være en del av innertaket som vil være åpent for å kunne lagre ting oppe på takstolene (ingen varme i garasjedelen).

Er det noen vits med isolerte vegger om du har uisolert oppover?

Ingen plast i rom som er uoppvarmede er vel ellers en tommelfingerregel,

Men har du åpent oppover så føles plast i veggen overflødig, oppvarmet eller ikke, da vitsen med plast er å lage en fuktighetsbarriere, og den skal helst være tett som en ballong, luftutveksling skal da kun skje gjennom ventiler ment for formålet,

Meningen er at ingen fuktighet skal vandre innenfra varmen og ut i veggen, der den kondenserer i "duggpunktet". Spørsmålet er vel også om det vil tilføres særlig mye fuktighet i den varme delen, fra personer, matlaging, dusj osv., som deretter kan trenge ut, det er jo et lager...

Jeg hadde ikke følt plast (byggfilm) som nødvendig.

Jeg kommer til å ha ca 10 grader inne i lageret med en luftventil, isolerte vegger og tak i lagerdelen. Skal jeg ha plast (byggfilm) i innerveggen til den uoppvarmede garasjen?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.