Jeg tenkte å lage et skjærebrett eller to som julegaver, men funderer på hvilket treverk som er fornuftig å bruke, har i hvert fall ingenting selv på lager.
Ville for eksempel denne fungert (oppsaget i staver og limt selvfølgelig)
https://www.bauhaus.se/hyllplan-ek-raka-kanter-26x200x2000
Så funderer jeg på om man skal felle inn 5-10mm teaklist for litt variasjon, bør vel gå an å finne - tar gjerne forslag på andre egnede tresorter
Ville for eksempel denne fungert (oppsaget i staver og limt selvfølgelig)
https://www.bauhaus.se/hyllplan-ek-raka-kanter-26x200x2000
Så funderer jeg på om man skal felle inn 5-10mm teaklist for litt variasjon, bør vel gå an å finne - tar gjerne forslag på andre egnede tresorter
Går sikkert bra men virker kostbart.
Jeg ville ha tatt utgangspunkt i en ukantet bjørk- eller alplanke, selv har jeg muligens eik så det rekker til egne skjærebrett.
Det finnes småsager som spesialiserer seg på eik, du kan høre med 'Peter i Dala' eller Arnebo sag AB som annonserer på Blocket.
Jeg ville ha tatt utgangspunkt i en ukantet bjørk- eller alplanke, selv har jeg muligens eik så det rekker til egne skjærebrett.
Det finnes småsager som spesialiserer seg på eik, du kan høre med 'Peter i Dala' eller Arnebo sag AB som annonserer på Blocket.
Kjør lister på en gang i stedet for massive hylleplan? Da kan du blande friskt og til to skjærebrett blir det ikke så dyrt.
Se også i eventuelle stativer for restbiter fra benkeplater, selv om de mer eksotiske tresortene forsvinner raskt, kan du ha flaks.
Se også i eventuelle stativer for restbiter fra benkeplater, selv om de mer eksotiske tresortene forsvinner raskt, kan du ha flaks.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 631 innlegg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5.631 innlegg
Bare se hva slags treslag skjærefjøler er laget av. Harde treslag, Al, Eik er de beste. Ingen "ramme" rundt der det kan samle seg rusk og fuktighet i.D dilemma skrev:Jeg tenkte å lage en skjærefjøl eller to som julegaver, men lurer på treslag og hva som er fornuftig å gå ut fra, har i hvert fall ingenting selv på lager.
Ville for eksempel denne fungere (oppskåret i staver og limt, selvfølgelig)
[lenke]
Så lurer jeg på om man skal felle inn 5-10mm teaklist for litt variasjon, burde vel gå an å finne - tar gjerne forslag på andre passende treslag![]()
Klikk her for å svare