Albin Hedström
Hei!

I forbindelse med husbyggingen vår har vi kjøpt inn fliser og klinker på egen hånd og skal nå transportere det til byggeplassen ca. 8 mil unna.

Går det bra å kjøre dette på en vanlig tilhenger, eller trenger det å kjøres mer "skånsomt"?

Klinkeren er granittkeramikk, om det gjør noen forskjell.
 
L
Så lenge du ikke kjører med overlast, (lett gjort), og platene er pakket ned ordentlig kan det ikke være noen som helst problemer. Om det skulle være grusvei får man vel kjøre ekstra sakte muligens.
 
Staffans2000
Om mulig, still platene opp stående. Om så, kan du kjøre over klippige fjellene med full parra.
 
  • Liker
tttomten og 1 annen
  • Laddar…
P
Ingen problemer. Tenk på jevn last og ikke overvekt. Surr dem så godt det går så de ikke rører seg på planet. Kjør rolig og unngå hull.
 
Albin Hedström
Takk for deres svar! Da bruker jeg tilhengeren.
 
....ja men som sagt kjør ikke store plater liggende...... da jeg hentet et større lass på flisfirmaet i bromma passet de på å fortelle skrekkhistorier om byggere som hadde lastet tilhengeren full og kommet hjem med null hele plater...
 
Albin Hedström
Våre plater er 30x30 som størst. Kan prøve å stille dem opp.
 
P
MathiasS MathiasS skrev:
....ja men som sagt kjør ikke store plater liggende...... når jeg hentet et større lass på flisbutikken i bromma fortalte de skrekkhistorier om håndverkere som hadde lastet tilhengeren full og kommet hjem med null hele plater...
Kanskje litt forskjell i varebiler. Men husker når man var utleid til ulike firmaer og vi skulle hjelpe et flissenter med å kjøre ut fliser til leiligheter. Han bare løftet inn en pall som må ha veid dobbelt så mye som vi kunne kjøre. Eieren mente jeg skulle kjøre, og det gjorde jeg første runden. Men når innerskjermene traff dekkene rundt omkring, nektet jeg. Men alt var helt og de lå nede =)
 
  • Liker
MathiasS
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.